مشاوره رایگان

نمونه کارها

برندینگ چیست ؟ نکات کلیدی و اشتباهات رایج برندینگ

برندینگ چیست

برندینگ چیست ؟ این سوال میتواند شروع خوبی برای درک بهتر مسیر برندینگ تان باشد.

برندینگ چیست ؟ برندینگ یا استراتژی برندسازی به مجموع فعالیت ها و استراتژی های  صورت گرفته توسط کسب و کار که موجب افزایش آگاهی از برند و تقویت جایگاه نام تجاری در ذهن مخاطب می گردد را گویند . یکی از با ارزشترین دارایی کسب و کار ، داشتن یک برندینگ قوی و برند قابل تشخیص و نام آشنا می باشد .  تمامیه صاحبین کسب و کار ها به دنبال ایجاد رابطه احساسی و پایدار با مخاطبان خود می باشند تا از طریق آن بتوانند به جایگاه مناسبی در بازار دست بیابند . برندینگ بسیار بیشتر از یک آرم ( لوگو ) جالب یا یک تبلیغ خوب است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به این سوال اساسی یعنی برندینگ چیست  به صورت کامل بپردازیم.

توضیحی در باب برند

برند در واقع واژه ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری است که تصویری متمایز از محصولات شما نسبت به محصولات رقبا ، می سازد . یا مجموعه ای از ویژگی هایی است که یک سازمان را از سازمان های دیگر متمایز می کند .

به بیان ساده تر برند قولی از طرف سازمان یا کسب و کار شما می باشد که به مشتریانتان می دهید و به آنها می گویید که انتظار چه محصولات ، کیفیت و خدماتی را از شما داشته باشند .

 برند شما همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید، درباره شما می‌گویند . این جمله متعلق به جف بزوس موسس و مدیر آمازون ، درباره اهمیت برند است .

بنابراین می توان گفت برند فقط  ویژگی فیزیکی نیست ، بلکه احساساتی را که مصرف‌ کنندگان نسبت به شرکت یا محصول شما دارند نیز می‌ باشد. برند ترکیبی از نشانه‌ های فیزیکی  و عاطفی می باشد . که باید در معرض نام ، لوگو ، هویت بصری یا حتی پیام ابلاغ شده ، قرار گیرد .

هدف برندینگ چیست ؟

هدف اصلی برندینگ چیست ؟ بیان داستان برند در خصوص محصولات و خدمات سازمان است . برندینگ با بهره گیری از تکنیک های برند سازی و وب برندینگ ، سعی خواهید نمود تا انتظارات مشتریان را مدیریت نموده و جهت دهی نماید . شاید سوال مهم این باشد که یکی از مهم ترین موارد ایجاد تمایز بین شما و رقیبانتان چیست ؟ پاسخ ، افزایش قدرت به یاد سپاری برند است .

برند شما معرف هویت کسب و کار شماست ، شما تصمیم میگیرید که دیگران شما را چگونه بشناسند .

می توان توسط افرادی در بازار محصولی را کپی کرد . اما یک برند همیشه بی نظیز خواهد بود . به عنوان مثال در بازار ، برند کپی آدیداس زیاد دیده می شود ، اما چیزی که مشابه ای ندارد خود برند آدیداس است . که همه تلاش در کپی از آن دارند ولی مشتریانش روز به روز افزوده می شود .

برند نمی تواند همه چیز باشد . اینکه شما چگونه خود را تعریف می کنید ، مهم است .

بیشتر بخوانید : بازاریابی پزشکی قدم به قدم

عوامل اساسی برای طراحی برندینگ چیست ؟

طراحی لوگو حرفه ای

شما باید یک لوگوی حرفه ای برای برندتان طراحی نمایید .

نوشتن پیام رند

شما ابتدا باید یک پیام کلیدی برای برندتان انتخاب نمایید و همچنین کارکنانتان باید اطلاعات کافی از خصوصیات و ویژگی های برندتان برای ارائه به مشتریان داشته باشند .

برند باید با دید 360 درجه همه جا باشد

گستره ی برندینگ باید شامل تمام جنبه های کسب و کار شما باشد . مثلا در نحوه پاسخگویی به تلفن ها ، نحوه پوشش فروشندگان ، پاسخ به ایمیل ها یا هرچیز دیگری .

خلق صدا کنید

صدای برند شما باید معرف برند شما باشد . این صدای برند باید در تمام مطالب نوشتاری و عوامل تصویری شرکت وجود داشته باشد ، چه برای برندیگ آنلاین چه محیطی .

تگ لاین

تگ لاین ، عبارت کوتاهی است که در حوزه برندسازی استفاده می شود . تگ لاین باید قابل به یادسپاری ، با معنا و مفهوم پایدار باشد و جوهر وجودی برند شما را در خود داشته باشد .

استاندارد سازی عناصر بازاریابی

قالب استاندارد برند همان هویت برند است که باید مشخص باشد . و از طرح بندی رنگ های ثابت و جایگذاری برند استفاده نمایید .

با مشتری صادق بودن

مشتری دیگر از شما خرید نخواهد کرد یا برند شما را به دیگران توصیه نخواهد نمود ، اگر شما بر اساس قول برند عمل ننمایید .

بیشتر بخوانید : مدیکال مارکتینگ برای پزشکان و تجهیزات پزشکی

اشتباهات رایج در مفهوم برند و برندینگ (Branding)

در ادامه قصد داریم به برخی از اشتباهات رایج و متداول در درک مفهوم برند و برندسازی و اینکه چه چیزهایی برند محسوب نمی شوند بپردازیم .

برند با لوگو، آرم یا المانهای سمبلیک متفاوت است .

برند با علامت تجاری (Trade Mark) تفاوت دارد .

شعار سازمانی ، با داشتن برند شعار ، متفاوت است .

برند با حسن شهرت و معروفیت متفاوت است بنابراین هر سلبریتی دارای برند شخصی (پرسونال برند) نیست .

برند قوی و معتبر دلیل بر گران قیمت بودن نیست .

برند ، یک اتفاق رویداد محور نیست .

برندینگ باید با تبلیغات حمایت شود

تبلیغات بخشی از پروژه برند سازی است . تبلیغات باید انعکاسی دقیق و مستقیمی از برنامه برندینگ باشد . یکی از تکنیک های تبلیغاتی مانند استفاده از محصولات تبلیغاتی از شرکت های معتبر که شما نام تجاری و لوگوی خود را روی آن می زنید می تواند موجب ایجاد اعتبار و اهمیت برای برند شما شود .

بیشتر بخوانید : ادمین اینستاگرام متخصص مدیریت پیج شما

آرکتایپ برند چیست؟ (Archetype)

AR_ che_ type  آرکتایپ یا “کهن الگو” ناب ترین ،بنیادی ترین و عمیق ترین صفات وجودی بشر از ابتدای پیدایش بوده که در وجود تمامی انسان ها می باشد .

القای ویژگی انسانی به برند ، برای برقراری پیوند عاطفی بین مشتریان و برند بسیار مهم است .

آرکتایپ میانبری است  به برندینگ ، و استفاده از ابزاری چون “کهن الگو ” ، می تواند قوی ترین روش برای تمایز برند شما از رقبا باشد .

با کشف و استخراج کهن الگو” ی برند میتوانید بگویید چه رنگی ، چه فرمی ، چه ویژگی هایی و چه وعده ای و … بدهید .  دنیایی از مفاهیم ، صفات و داستان برند مشخص و پایه ریزی می شود . برند قوی آگاهانه رفتار های خود را طرح ریزی می کند .

ما در تیم تبلیغ 360 با تیمی حرفه ای و با دانش کافی برای راه اندازی تبلیغات 360 درجه ای و همچنین برندینگ کسب و کار شما در کنارتان هستیم .

راه های ارتباطی برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان از مشاوران ما را یاداشت نمایید .

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =