مشاوره رایگان

چگونه آمار بازدید از سایت را بالا ببریم ؟

چگونه آمار بازدید سایت را بالا ببریم؟ این یک سوال اساسی است که هر وبمستر آن را بارها ممکن است از خود بپرسد. ما در این مقاله 8 مورد کلی را بررسی میکنیم تا دید بهتری از بالا بردن آمار سایت خود داشته باشید.

چه شما فردی تازه‌وارد در محله‌ی بازاریابان باشید چه فردی پرسابقه، به‌صورت مفهومی می‌دانید که نخستین قدم برای هر گونه استراتژی درون‌سوی موفق جذب بازدید کننده جدید به سوی سایتتان است. اما انجام چنین کاری در صحنه‌ی عمل می‌تواند دشوار باشد. شما نگران بسیاری چیزهای دیگر همچون دست‌یافتن به درآمد‌های مطلوب (bottom-line results) شرکت یا همراه ماندن با آخرین گرایش‌ها در پهنه‌ی بازاریابی هستید، و همین می‌تواند به فراموش شدن این نخستین گام ، یعنی بالا بردن آمار بازدید سایت یا کسب بازدیدکنندگان جدید ، منجر شود.

اما این نباید بخش فراموش‌شده‌ی بازاریابی شما باشد. کلید اولویت بخشیدن به آن در استراتژی بازاریابی‌تان دست کشیدن از این باور است که ایجاد traffic امری ناممکن است. افزایش بازدیدکنندگان سایت مثل شرکت در بازی رولت نیست که در آن چند راه آزموده‌ و درست معدود وجود دارد که افراد به آنها متوسل می‌شوند. برای اطمینان یافتن از آشنایی شما با این شگردها، ما در پست زیر به اجزا و جزئیات بعضی از بهترین شیوه‌های بالا بردن آمار بازدید سایت پرداخته‌ایم.

  1. بهینه‌سازی وب‌سایتتان برای «جستجوگران»

هنگامی که «سئو» یا «بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو» را می‌شنوید، به نظرتان چه چیزی است که شما باید سایتتان را برای آن بهینه‌سازی کنید؟ یک راهنمایی: جواب موتورهای جستجو نیست. راستش را بخواهید وب‌سایت‌های عظیم برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نمی‌شوند ــ آنها برای افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند بهینه‌سازی می‌شوند.

اما یک خبر خوب هم وجود دارد: موتورهای جستجو سایت‌هایی را که برای جستجوگران بهینه‌سازی شده باشند دارای بهینه‌سازی کامل لحاظ می‌کنند. بنابراین اگر وب‌سایتتان را برای افراد واقعی‌ای که برای بازدید از آن به سراغش می‌آیند بهینه‌سازی کنید، با یک تیر به دو هدف زده‌اید و همزمان آن را برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی کرده‌اید.

بنابارین وقتی به ایجاد نوعی ازتجربه‌ی کاربری در وب‌سایت‌تان می‌اندیشید که بازدیدکنندگان بیشتری را به سایتتان جلب کنید، اطمینان پیدا کنید که در مرتبه‌ی نخست به خود جستجوگران می‌اندیشید. آنها می‌خواهند چه چیزی را ببینند؟ در چه زمینه‌ای به دنبال کمک و راهنمایی‌اند؟ شما چگونه به بهترین وجه می‌تواند به آنها خدمت‌رسانی کنید؟ اگر سایت وبی را بسازید که برای جستجوگران بهینه‌سازی شده باشد، موتورهای جستجو را هم به دست خواهید آورد.

 

 

 

بیشتر بخوانید: استراتژی سئو سایت در سال 2020 چیست ؟

 

 

 

  1. ایجاد محتوا با استفاده از کلیدواژه‌های درست

کلیدواژه‌های شما همچون پل هستند. آنها دلیلی هستند که جستجوگران ناشناس می‌توانند از طریق آن به سایت شما برسند. اما برای آنکه جستجوگران از فراز این پل بگذرند و واقعا از سایت شما دیدن کنند، باید به محتوایی که در فهرست نتایج جستجو و زیر عنوان سایت شما اشاره‌ای به آن شده است علاقه‌مند شده باشند.

بهترین راه برای وقوف به آن چیزهایی که این جستجوگران می‌خواهند شناخت شخصیت‌ها (persona) است ــ زیرا جستجوگرانی که در پی جذب آنها هستید همان شخصیت‌های خریدار شما هستند. محتواهای شما باید پیرامون کلیدواژه‌هایی شکل بگیرد که بر معضلات این شخصیت‌ها یا بر اهدافی که در پی دست‌یابی به آنها هستند متمرکزند. چرا؟ چون افراد فعالانه در پی یافتن راه‌حل برای معضلات خود هستند. اگر شما محتوایی دارید که به حل معضلات آن کمک می‌کند، جستجوگران سایت شما را خواهند یافت و از آن بازدید خواهند کرد.

  1. اطمینان یافتن از اینکه سایتتان یک تجربه‌ی روان از نظر شناختی را عرضه می‌کند

تصور کنید به دنبال یافتن وکیلی هستید تا حق جدیدترین اختراعتان را ثبت کنید. به سراغ گوگل می‌روید و عبارت «وکلای ثبت اختراع بوستون ماساچوست» را در نوار جستجو وارد می‌کنید.

پیش از اینکه بر روی دکمه‌ی جستجو بزنید، کمی درنگ کنید. به نظر شما وب‌سایت این وکلای ثبت اختراع چه شکلی است؟ تصویری که به ذهنتان می‌آید احتمالا یکی از آن سایت‌های شلوغی نیست که با رنگ‌های نئونی و فونت‌های مفرح پوشانده شده‌اند. برعکس، وقتی به ظاهر یک سایت خوب و قابل‌اعتماد برای این گونه وکلا می‌اندیشید، احتمالا رنگ‌هایی خنثی‌تر و فونت‌هایی واضح‌تر به ذهنتان می‌آید و به سایتی می‌اندیشید که فرصت‌های فراوانی را برای کنکاش شما در خدمات گوناگونی که این شغل عرضه می‌کند فراهم می‌آورد.

می‌توان انتظار داشت که ظاهر سایت آن وکیل ثبت اختراعی که پس از انجام بررسی‌هایتان درنهایت آن را برمی‌گزینید احتمالا تا حد زیادی با تلقی اولیه‌ی شما از ظاهر سایت یک وکیل خوب مطابق باشد.

این تلقی را روانی شناختی (cognitive fluency) می‌نامند: سایت‌های وبی که ترافیک بیشتری را به خود جذب می‌کنند اغلب تجربه‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورند که با تصورات آنها درباره‌ی ظاهر سایتی این‌چنینی مطابق است.

یک راه‌حل ساده برای بهبود روانی شناختی سایتتان پرسیدن یک سؤال از شخصیت‌ها (persona) است (که معمولا همان مشتریان کنونی‌تان هستند): شما در سایتی مانند سایت ما انتظار دیدن چه چیزی را دارید؟ انتظار چه سبک و چه صورت‌بندی‌ای را دارید؟ چه محتوایی باید در جلو و مرکز توجه قرار داشته باشد؟

 

 

بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ درباره سئو 17 سوال

 

 

  1. نگارش پست‌های وبلاگی درباره‌ی عناوینی که افراد نیازمند پاسخ به آنها هستند

صرفا صفحات وب‌سایت شما نیست که به جذب ترافیک به سایتتان کمک می‌کند ــ وبلاگ شما می‌تواند یکی از قوی‌ترین ابزارهایی باشد که شما برای به دست آوردن بازدیدکنندگان تازه به آن دسترسی دارید. دقیقا همان‌طور که شما باید صفحات وب‌سایتتان را حول کلیدواژه‌هایی که شخصیت‌های خریدار در جستجوی آن‌اند بهینه‌سازی کنید، باید همین کار را با پست‌های وبلاگی‌تان هم انجام بدهید. شخصیت‌های خریدار شما اغلب چه پرسش‌های مکرری را در ذهن دارند و می‌پرسند؟ معضلاتی که گریبان آنها را گرفته است و آنها در پهنه‌ی اینترنت در جستجوی کمکی برای حل آنها هستند چیست؟ اینها موضوعات پست‌های وبلاگی شما هستند.

پست‌های وبلاگی‌های بنویسید که با شخصیت‌های خردیدار شما مرتبط باشد و به پرسش‌های آنها پاسخ بگوید، تا وقتی شخصیت خریدار شما یکی از این واژه‌ها را جستجو کرد، سایت شما پیش چشم آنها خودنمایی کند. این کار صرفا موجب نمی‌شود که جستجوگران برای حل معضلات آینده‌یشان وب‌سایت و کسب‌وکار شما را جلوی چشم داشته باشند، بلکه همچنین باعث ایجاد اعتماد در دل خریداران بالقوه‌ی شما می‌شود.

  1. ایجاد یک پست مستقل برای هر یک از کلیدواژه‌هایی که بیشترین ارتباط را با شما دارند

ردپای کلیدواژه‌ای شما اندکی شبیه اثرردپای کربنی شما است، با این فرق که این دومی در فضای اینترنت است. ردوای کلیدواژه‌ای شما فهرستی است از کلیدواژه‌هایی که سایت شما رتبه‌های خود در موتورهای جستجو را مدیون آنها است ــ و این اساسا نشانه‌ای است از گستره‌ی اثری که شما در پهنه‌ی اینترنت از خود به جای می‌گذارید. برخلاف ردپای کربنی، داشتن ردپای کلیدواژه‌ای گسترده واقعا چیز بسیار خوبی است! چرا؟ چون داشتن یک ردپای کلیدواژه‌ای بزرگ به این معنا است که سایت وب شما به‌پشتوانه‌ی کلیدواژه‌های بسیاری رتبه‌های بالای موتورهای جستجو را کسب کرده و در نسبت با با کلیدواژه‌های بسیاری است ــ و هر یک از این کلیدواژه‌ها فرصتی است برای کشف شدن سایت وب شما.

از آنجا که موتورهای جستجو به هر پست وبلاگی شما همچون یک صفحه‌ی منفرد از سایتتان می‌نگرند، هر چه پست‌های وبلاگی‌ای که درباره‌ی مرتبط‌ترین کلیدواژه‌ها با شخصیت‌های خریدارتان می‌نویسید کیفیت بیشتری داشته باشد، بخت شما برای کسب رتبه‌های بالا ذیل آن کلیدواژه‌ها و نشان داده شدن در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو بیشتر خواهد بود. پست‌های وبلاگی به گسترش ردپای کلیدواژه‌ای شما کمک می‌کند و از این راه فرصت‌های بیشتری را برای یافته شدن و جذب بازدیدکننده به سایتتان به ارمغان می‌آورد.

 

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با صفحه نتایج جستوجوی گوگل SERP

 

 

  1. انتشار محتوای وبلاگی به‌صورت منظم

صرف وبلاگ‌نویسی درباره‌ی کلیدواژه‌هایی که بیشترین ارتباط را با شخصیت‌های خریدار شما دارند کافی نیست: اگر قصد شما از جذب بازدیدکننده هدایت کردن ترافیکی مستمر به سمت خودتان است، باید وبلاگ‌نویسی را به‌طور پیوسته ادامه دهید.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۳ از وضعیت بازاریابی درون‌سو، کسب‌وکارهایی که روزانه وبلاگ خود را بروز می‌کنند تقریبا هفتاد درصد بیشتر از کسب‌وکارهایی که ماهانه وبلاگ خود را بروز می‌کنند نرخ بازگشت سرمایه‌ی مثبتی را گزارش کرده‌اند. معنای این یافته برای شما این است که وبلاگ‌نویسی منظم می‌تواند منابع بزرگی را نصیب شما کند ــ منافعی به‌شکل افزایش بازدیدکنندگان، مشتریان راغب، و حتی مشتریان.

وبلاگ‌نویسی منظم دلیلی است برای موتورهای جستجو تا به‌طور منظم در سایت وب شما بخزند ــ و این کار خود فرصت‌های باز هم بیشتری را برای کشف صفحات شما، نمایه‌سازی آنها و عرضه‌یشان در صفحات نتایج موتورهای جستجو فراهم می‌کند.

  1. پاسخ دادن به پرسش‌های مشتریان بالقوه در رسانه‌های اجتماعی از طریق محتوای وبلاگ

آیا تاکنون کسی را دیده‌اید که در فیس‌بوک یا توییتر از دیگران درخواست راهنمایی کرده باشد؟ شاید موضوع توییت چنین کسی نظرخواهی درباره‌ی رستوران‌های خوب شهر شما باشد یا سؤالی درباره‌ی برندهای خوب خمیردندان پست کرده باشد. کسی که در گروه لینکدین متعلق به شما سؤالی را پرسیده باشد چه؟ این احتمال وجود دارد که شما این پرسش‌ها را دیده باشید … اما به آنها پاسخ هم داده‌اید؟

اگر کسی شخصا از شما همین پرسش‌ها را می‌پرسید چه می‌کردید؟ آیا راهتان را کج می‌کردید، انگار که اصلا صحبت او را نشنیده‌اید؟ نه ــ شما به او پاسخ می‌دادید! شما برای آن فرد اطلاعاتی را که به دنبالش بود فراهم می‌کردید و برایش مثل یک منبع عمل می‌کردید.

همین نوع نگاه در رسانه‌های اجتماعی هم کارا است: اگر یک غریبه یا مشتری بالقوه به‌دنبال کمک است، از کامنت یا پرسش آنها نگذرید ــ به آنها کمک کنید! در پی فرصتی باشید که دانش شما در قلمرو کاریتان به یاری دیگران بیاید. به پست‌ها و پرس‌وجوهای رسانه‌های اجتماعی پاسخ بدهید، اما یک قدم پیش‌تر بروید و آن نوشته‌های وبلاگی یا صفحات وب‌سایتتان را مرتبط با آن پرسش‌ها هستند در پاسخ‌هایتان ذکر کنید. به این شیوه نه‌فقط آن غریبه‌ها و مشتریان بالقوه کمکی را که به دنبالش بودند می‌یابند، بلکه شما نیز بازدیدکننده‌ای جدید برای وب‌سایتتان دست‌وپا می‌کنید. مادامی که شما با فرستادن مکرر و بی‌ربط آدرس وب‌سایتتان پاسخ‌های هرز به پرسش‌های مردم ندهید ــ یعنی مادامی که واقعا در حال کمک کردن به آنها باشید ــ این روش یک تاکتیک فوق‌العاده خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید: سئو مکانی راهنمای جامع و قدم به قدم

 

 

  1. پایش کلیدواژه‌های مرتبط در سطح رسانه‌های اجتماعی و وارد شدن در گفتگو در صورت داشتن توانایی کمک

اگر ندانید که غریبه‌ها و مشتریان بالقوه در جستجوی چه چیزی هستند، چگونه می‌توانید محتوایی سودمند را در رسانه‌های اجتماعی با آنها به اشتراک بگذرید؟ بنابراین از پایش رسانه‌های اجتماعی برای پی بردن به کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که بیشترین اهمیت را برای کسب‌وکارتان دارند ــ و دقت کنید که چگونه می‌توانید با کمک این کلیدواژه‌ها به افراد کمک کنید. (اگر از مشتریان هاب‌اسپات هستید، با استفاده از ابزار Social Inbox می‌توانید حتی وقتی مردم درباره‌ی کلیدواژه‌ها مدنظرتان توییت می‌کنند باخبر شوید.)

گوش به زنگ باشید تا هر گاه در شبکه‌های گوناگون رسانه‌های اجتماعی از بزرگترین معضلات شخصیت‌های خریدار شما حرفی زده شد از آن مطلع شوید. هر گاه شاید شکل گرفتن یک گفت‌وگو بودید، در پی فرصتی باشید تا در این گفت‌وگو وارد شوید ــ دقیقا همان‌طور که در سناریوی قبلی در پی پاسخ دادن به پرسش‌های افراد بودید. با گوش سپردن به کلیدواژه‌هایی که بیشترین اهمیت را برای کسب‌وکار شما دارند، شما می‌توانید در مکان و زمان مناسب نظرات (و همچنین محتوایتان) را با دیگران در میان بگذارید.

با دنبال کردن این سه استراتژی ساده، خواهید توانست غریبه‌های درست ــ شخصیت‌های خریدار ــ را به سمت سایت وب خود جذب کنید. و پس از کسب این بازدیدکنندگان، صرفا اندکی زمان لازم است تا آنها را به مشتریان راغب بدل کنید، با اندکی بال‌وپر دادن آنها را به جمع مشتریانتان وارد کنید، و سرانجام چنان سرخوششان کنید که به تبلیغ‌کننده‌ی شما بدل شوند. اما یک چیز را به یاد داشته باشید: سرآغاز همه‌ی اینها داشتن ترافیک بالا از بازدید کنندگان سایت است.

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =