مشاوره رایگان

نمونه کارها

روش های برند سازی و معرفی انواع آن

روش-های-برند-سازی

اجرای درست روش های برند سازی در دنیای مارکتینگ  باعث بهتر شناخته شدن و توسعه ی کسب و کار شما خواهد شد . البته شاید مفهوم برند سازی کمی برا عموم مردم روشن نباشد . به واقع برند سازی و روش های برند سازی چیست ؟ به مجموعه ای از فرآیند هایی که نام تجاری ناشناخته را  تبدیل به یک نام تجاری معتبر و شناخته شده تبدیل نماید  برند سازی می گویند . احتمالا شما هم شنیده باشید که برندینگ ، فعالیتی هزینه ‌بر ، است . اما به واقع آیا این فرایند هزینه بر است ؟

در صورت استفاده از راه‌ های خلاقانه‌ ی زیادی که وجود دارد می توان با صرف هزینه های کمتر ،  برندینگ را انجام داد . برند سازی یا برندینگ هر کسب و کاری یک سرمایه گذاری پر منفعت به حساب می آید . اگر شما خواستار رشد کسب و کارتان هستید، می توانید با یک جست و جوی ساده به یک جواب واحد برسید. برندینگ مهمترین و بهترین پیشنهاد برای قدم گذاشتن در راه موفقیت برای کسب و کار شما است . برندسازی در واقع بخش مهم و جدایی ناپذیر از فرایند توسعه کسب‌ و کار شما است . برندسازی در واقع بیانگر لحن ، هویت و اهداف یک  کسب ‌و کار می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش های برندسازی را بررسی کنیم.

اهداف و انواع روش های برندسازی

همانطور که در بالاتر گفتیم می توان از روش های برند سازی به صورت خلاقانه ای استفاده کرد ، تا هزینه ها را کاهش دهیم. اما درصورتی که شما برای برند سازی کسب و کارتان اهدافی را مشخص نموده باشید . در صورت نداشتن اهداف مشخص و نقشه راه معین برندسازی می تواند مانند چاهی بی پایان باشد که هرچه هزینه می کنید تمامی ندارد .

شما می توانید در برندسازی تان اهدافی مانند  اشتراک گزاری پیامی روشن و واضح برای ذهن مخاطبتان ، عرضه محصولات بیشتر با حفظ کیفیت بالاتر برای مشتریانتان ، ایجاد پل ارتباطی قوی و پایدار با مخاطبانتان از طریق عرضه محصولاتتان ، تعیین جایزه و تلاش برای برانگیختن حس انگیزه خرید بیشتر توسط مشتری و در نهایت تبدیل کاربران به مشتریان وفادار برندتان . این ها می تواند اهداف برندسازی شما باشند .

برند سازی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که شما می توانید از همه آنها بهرمند شوید . نیاز استفاده همزمان یا تک به تک انواع روش ها برند سازی نیز با توجه به استراتژی و اهداف کسب و کارتان تعیین می شود .

 

سه مورد از روش های برند سازی

 برند سازی مشارکتی

 که در واقع دو برند برای تکمیل سیکل بازار یابی خود و رسیدن به اهداف مشترکشان انجام می دهند .

برند سازی دیجیتال

بهرمندی از تمامی بستر های دیجیتال مانند وب سایت ، شبکه های اجتماعی و رعایت اصول بهینه سازی ( سئو )  برای برند سازی کسب و کارتان

برند سازی شخصی

به مجموعه فعالیت هایی که شخص را تبدیل به برند نمایید و در قبل آن برند، کسب و کار سود ببرد و باعث ارتقا جایگاه هر دو شود.

 

این سه مورد از انواع برند سازی می باشد . که به اختصار بیان گشته است .

 

 

بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی 360 درجه چیست ؟

 

گام های اساسی در  برند سازی

شما قبل از هر اقدامی  برای  برند سازی کسب و کارتان باید یکسری اطلاعات از طرف مخاطبانتان داشته باشید . این اطلاعت مانند میزان شناخت و آگاهی مخاطبان از محصولات تولیدیتان در بازار ، میزان اطمینان مشتریان به کیفیت محصولاتتان ، داشتن برتری و نمایش وجوه تمایز محصول در مقایسه با محصولات رقیب و در نهایت ، محصول شما باید با قیمت رقابتی با نمونه های مشابه در بازار عرضه شود .

در صورت آگاهی و بهرمندی  از موارد ذکر شده شما می توانید با انتخاب روش مخصوص خود وارد رقابت برای برند سازی شوید . که در ادامه به اختصار به آنها اشاره خواهیم نمود .

نمایش و عرضه ارزش های منحصر به برند خودتان

برند شما قول یا تضمین شما به مشتریان برندتان است . در فرایند برند سازی باید به دنبال ایجاد و نمایش ارزش های برندتان باشید . شما باید مشتریان برندتان را متوجه تفاوت ها و ارزش های برجسته کننده برندتان نسبت به سایر رقبا نمایید .

انتخاب نام دقیق برای انتقال پیام کسب و کارتان

شما برای انتقال پیام کسب و کارتان بهتر است نام برند مختص به کسب و کارتان داشته باشید . نکته ای که نباید فراموش نمایید این است که ، برای هر محصول با ویژگی های متفاوت باید برند متفاوت ایجاد نمایید. برند سازی به معنای تکرار نام شرکت نیست . و در صورت عدم توجه به این مسئله می تواند صدماتی به برند سازی شما وارد نماید .

برقراری ارتباط احساسی با مشتریان

داشتن ارتباط احساسی با مشتریان باعث تقویت حس رضایت در مشتری می شود . با تقویت حس رضایت شما می توانید مخاطبان را به مشتریان وفادار خود تبدیل نمایید . برای برقراری ارتباط احساسی با مشتریانتان می توانید از رنگ های خاص استفاده نمایید . در مناسبت های خاص کمپین برای همراهی مخاطبان ایجاد نمایید و ارسال پیام های مناسبتی از روش های برقراری ارتباط احساسی می باشد .

برقراری ارتباط پایدار با مشتری

برای حفظ مشتریانتان و افزایش وفاداری آنها به برندتان شما نیاز به داشتن ارتباط پایدار با مشتریانتان دارید . برای برقراری این ارتباط نمی توانید پیام تبریک تولد یا سالگرد ازدواج ارسال نمایید ، می توانید تخفیف های ویژه به مشتریان وفادار ارائه دهید ، می توانید کلوپ مشتریان راه اندازی کرده تا بهتر و بیشتر با مخاطبانتان در ارتباط باشید. همچنین به مراسم های مهم برندتان دعوتشان نمایید تا آنها احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با برندتان داشته باشند .

 

بیشتر بخوانید : برندینگ چیست؟ نکات کلیدی برندینگ

 

 

 

ویژگی های روش های برند سازی موفق

 در صورت برندسازی صحیح توسط کسب و کارتان ، شما شاهد افزایش روز افزون میزان رضایت مخاطبان و همچنین جلب حداکثری اعتماد مشتریان وفادار خواهید بود .

بهرمندی صحیح و اصولی از برند‌سازی، موجب ایجاد فرآیند‌های بستر سازی شده، برای بازاریابی ، و فروش سازمان یافته خواهد شد. و درنتیجه این اقدامات ، منجر به موفقیت کسب و کارتان می شود .

همکاری و بهرمندی از حضور برند‌های قوی در تولید محصولاتتان ، به کسب و کار شما اعتبار می­‌بخشد و همچنین کمک شایانی در تعریف جایگاه برندتان می شود  .

برند سازی اصولی توسط کسب و کار شما باعث به وجود آمدن دلیلی است که مشتریان، خودآگاه و یا ناخودآگاه به  برند شما اعتماد و خرید می کنند .

تاثیر برند سازی

شاید اولین و موثرترین تاثیر برند سازی را بتوان تشکیل هویت منحصر به کسب و کار شما دانست . برای رسیدن به این تاثیر کسب و کار شما نیازمند انجام برخی اقدامات می باشد . احتمالا در مباحث برندسازی ، زیاد به گوشتان خورده است که بهتر است رنگ سازمانی، شعار سازمانی، هویت بصری یکپارچه و … داشته باشید .

برای تشکیل هویت منحصر به کسب و کارتان باید از برندسازی قوی و موفقی بهرمند باشید، تا از خود، هویت مناسبی  به جای بگذارید . از تاثیرات دیگر برند سازی اصولی و درست ، می توان از ارتقا جایگاه برند در بازار ، افزایش سهم فروش ، امکان رهبری و تاثیری گزاری بر سایر برند های مشابه و ارتقاء سطح خدمات و اعتماد مشتری می توان نام برد .

در صورتی که کسب و کار شما از برند سازی صحیح و اصولی بهره ببرد ، شما در کنار افزایش درآمد سرشار از برندسازی خود دیگر لازم به صرف هزینه های بی هدف جهت آشنایی با مخاطبانتان نمی باشید . تفاوتی که در اینجا میتوان به آن اشاره کرد، کاهش هزینه های برندسازی در ارتباط با هزینه های تبلیغات نبوده و تبلیغات در مبحثی مجزا قرار می گیرد .

کلام آخر

ما در تبلیغ 360 با بهرمندی از کادری مجرب و کارشناسان خبره در کنار کسب و کار شما برای تجربه یک برند سازی موفق و اصولی هستیم . ما در تبلیغ 360 برای کسب و کار شما استراتژی های مخصوص شما را داریم . برای شما به صورت انحصاری روش های نوین برندسازی و راه کارهایی با هزینه های منطقی در نظر داریم تا به بهترین شکل برنامه برند سازی شما پیش برود .

دغدغه تیم ما در تبلیغ 360 همواره کسب رضایت حداکثری شما بوده و برای کسب این رضایت بالاترین کیفیت را برای شما به ارمغان می  آوریم .

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =