مشاوره رایگان

کمپین تبلیغاتی 360 درجه چیست ؟ صفر تا صد

کمپین تبلیغات 360 درجه

کمپین تبلیغات 360 درجه چندان جدید نیست، اما این اواخر، زیاد مورد توجه قرار گرفته، که به اختصار به آن “تبلیغ 360” گویند. کلمه‌ای ظاهراً جذاب و جالب – روشی برای مطرح کردن و ارائه‌ی برند خود به‌روشی هیجان‌انگیز و تاثیرگذار.

اما وقتی بحث به ساخت و اجرای کمپین تبلیغات 360 درجه می‌رسد، از کجا باید شروع کنیم؟ تبلیغ 360 ، برای بازاریاب‌های امروز به چه معناست؟

موضوع کمپین تبلیغات 360 درجه ، ایجاد یک پیام منسجم است.

به بیان ساده‌تر، طراحی کمپین تبلیغات و بازاریابی 360 درجه ، پیام ‌رسانی متمرکز در چندین نقطه‌ی تماس با مشتری است.

در حالیکه به‌نظر نمی‌رسد تبلیغ 360، تفاوت زیادی با بازاریابی عمومی- قرار دادن پیام و برند خود در مقابل مشتری- داشته باشد . کمپین موفق 360، نیاز به تعبیه‌ی متفکرانه‌ی پیام شما دارد که برای پاسخگویی به مخاطبان منحصربه‌فرد، تصحیح می‌شود، اما در نهایت یک پیام واحد منتشر می‌شود.

کمپین تبلیغات 360 درجه

اجازه بدهید بیشتر شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

کمپین تبلیغاتی 360 درجه، به معنای بلافاصله در همه‌جا بودن نیست. هدف آن، باید ایجاد این توهم برای مشتریان فعلی و احتمالی شما باشد که برندِ شما در همه‌جا وجود دارد. بنابراین، قبل از مشغول شدن به نسخه‌ی خلاقانه و جالب‌توجهی که قصد دارد کمپین شما را برجسته سازد، باید در داده‌های خود جستجو کنید تا کانال‌هایی را که می‌خواهید در کمپین خود قرار دهید، انتخاب کنید.

در حال حاضر، مشتری‌های شما در کجا با برند شما بیشتر درگیر هستند؟ در اینستاگرام، تلگرام، و یا سایت ها؟ در موردِ برندِ شما چه‌چیزی می‌گویند یا چگونه فکر می‌کنند؟ خریداران شما چه علایق مشترکِ دیگری دارند؟ چگونه برند شما در حال حاضر نقش فعالی در زندگی آن‌ها بازی می‌کند؟

تعیین پیام برندی که می‌خواهید ارائه دهید و مخاطبان انتخابی شما، کمپین تبلیغ 360 شما و نحوه‌ی سفارشی‌سازی پیام بزرگ‌تر را برای کانال‌های منتخب مربوطه- از تبلیغات دیجیتال گرفته تا تبلیغات تجربی و اجتماعی و خارج از خانه- مشخص خواهد ساخت.

از دیدگاه تحلیلی، انتخاب مناسب‌ترین رسانه و کانال، برای کمپین تبلیغ 360 ، به شما کمک می‌کند تا عاقلانه هزینه کنید، بازده خود را از هزینه‌های تبلیغات (ROAS- Return On Advertising Spend) دقیق اندازه بگیرید و کارایی کمپین تبلیغاتی خود را بسنجید.

بیشتر بخوانید : برندینگ چیست ؟

به مدت زمان کمپین تبلیغات 360 درجه خود فکر کنید.

قبل از اینکه برند شما، کمپین تبلیغ 360 خود را آغاز کند- که اُمیدوارم یک لحظه‌ی عالی برای برند شما باشد- باید بررسی کنید که مرحله‌ی دو و سه کمپین، به چه صورت خواهد بود.

وقتی برندتان برجسته شد، آیا پیام خود را اصلاح می‌کنید؟ آیا می‌توانید موضوع کمپین خود را تکرار کنید؟ آیا کانال‌های بیشتر یا جدیدی باز خواهید کرد؟ آیا می‌خواهید کمپین تبلیغات 360 درجه خود را “تمام” کنید یا اینکه این کمپین پایدار است؟

شما باید اطمینان حاصل کنید که لحظه‌ی آتشینی ندارید که یک ماه بعد، ساکت شوید. بنابراین، به‌هنگام برنامه‌ریزی برای کمپین تبلیغ 360 خود، مشخص کنید که چگونه این پیام در نهایت به برند تجاری اصلی یا روزانه‌‌ی شما وارد می‌شود.

ایجاد یک کمپین تبلیغ 360، در نهایت، تعادل بین پیام و کانال‌هاست: شما یک پیام مهم می‌خواهید که بتواند برای مخاطب هر کانال، متفکرانه انتخاب شود. تحلیل‌تان را به مشتریان خود ارجاع دهید و سپس پیام خود را در کانال‌های اصلی پخش کنید تا یک کمپین موفق و تاثیرگذار 360 را بسازید.

انواع گوناگون منابع بازاریابی به جزء وب‌سایت شرکت شما از این قرار است:

رسانه‌های اجتماعی. این یکی از مهم‌ترین منابع برای بازاریابی وب است. شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که در هر زمان، با مشتریان فعلی و بالقوه‌ی خود، در ارتباط مستقیم باشید. این همچنین یک روش مناسب برای تبلیغات دهان به دهان است، چون فالوورها با پُست‌های ارسالی‌تان آشنا می‌شوند و آن را با دوستان خود به‌اشتراک می‌گذارند.

صندوق پستی. آنچه که ممکن است از مُد اُفتاده باشد، همچنان شاید جدید به‌نظر برسد. این تاکتیک که اغلب از آن به عنوان نامه‌ی حلزونی یاد می‌شود، همچنان کار می‌کند. دیگر در صندوق‌های پُستی چیزهای زیادی وجود ندارد و به همین دلیل است که باید از آن استفاده کنید.

گردهمایی شبکه‌های زنده: کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها و حتی گردهمایی‌های شبانه‌ی LinkedIn در پاتوق محلی شما و نه نسخه‌ی گوگل صدها نفر ظاهر می‌شوند. ملاقات حضوری با افراد را به‌یاد دارید؟ جایی‌که تسلط رسانه‌های اجتماعی چشمگیر است، صحبت حضوری با افراد در این دوران، اتفاقی جدید است. بروید و فیگور بگیرید!

جلسات با منافع گروهی: کسانی که مشترکاتی با دیگران دارند، در جلسات حضوری، به یکدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات مشترک‌شان حل شود. در دورانِ مشاغل مجازی، شرکت‌ها با ارائه‌ی خدمات کامل در محل، فضای اداری اجاره می‌کنند. از این فرصت‌ها برای همیشه در ارتباط بودن خود با مخاطب‌تان استفاده کنید.

وبلاگ‌نویسی. مهم است که به طور مداوم از طریق یک وبلاگ، محتوای باکیفیتی ایجاد کنید و خود یا کسب و کارتان را به‌عنوان متخصص رشته‌ی خود معرفی کنید. با این کار همچنین جامعه‌ای تاسیس می‌شود که به مشتریان این امکان را می‌دهد که هر زمان که بخواهند، بازخورد نشان دهند.

اَپ‌ها. هم اَپ‌های وب و هم اَپ‌‌های تلفن همراه، روش‌های خوبی برای بالا بردن تجربه‌ی مشتریان خود از کسب و کارتان و برقراری ارتباط دائمی با آن‌هاست. در این بین، اَپ‌‌های تلفن همراه مفید هستند، چون به شما این امکان را می‌دهند که در هر زمان و هر مکان، به مشتری خود برسید.

پُست الکترونیک (ایمیل). بازاریابی ایمیلی، روش مناسبی برای انتشار اخبار مربوط به فروش یا تعاملات ویژه‌ای است که در حال انجام آن هستید. همچنین به افراد این امکان را می‌دهد تا لیستی را آماده کرده و بتوانند پیام‌های خود را به طور خاص برای افرادی که بیشترین علاقه را به کسب و کار آن‌ها دارند، بفرستند.

ویدئو. بازاریابی ویدئویی یکی از سریع‌ترین و موثرترین راه های تبلیغاتی است. حضور در اینستاگرام، تلگرام و … یا به نمایش گذاشتن فیلم و ویدئو در وب‌سایت خود، می‌تواند به بهبود تعامل با مشتریان فعلی یا بالقوه‌ی شما کمک کند. همچنین می‌توانید از یک نرم‌افزار، مجموعه‌ای از متغیّرها را براساس یک سری سوال و جواب، بهم پیوند دهید.

طراحی موبایل. داشتن یک طراحی مناسب برای کاربران استاندارد وب، به‌تنهایی کافی نیست. شما همچنین باید سایت خود را برای مرورگرهای تلفن همراه بهینه کنید، به‌خصوص که درصد افرادی که از اینترنت دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، با سرعت بالایی رو به افزایش است.

جلسات اسکایپ یک به یک: شما آن شخصی را که در سوی دیگر شماست و در حال انجام کار بازاریابی با او هستید، می‌شناسید. شما می‌توانید با نشان دادن چهره‌ی خود، اعتماد زیادی ایجاد کنید.

کارمندان شما: هیچ‌کس بهتر از یک تیم کاملاً آموزش‌دیده، نمی‌تواند در حوزه‌ی بازاریابی به شما کمک کند. هیچ مقدار از رسانه‌های چاپی، رسانه‌های اجتماعی، فیلم یا ویدئو یا حتی ایمیل، نمی‌تواند جایگزین تجربه‌ی مشتری در کار با فردی شود که استخدام کرده‌اید و پرورش داده‌اید.

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =