مشاوره رایگان

نمونه کارها

ساخت بک لینک چیست ؟ راهنمای جامع 2020

ساخت بک لینک

ساخت بک لینک فوق العاده برای سایت تان قطعا کاری دشوار است. در حالی که بسیاری از مالکان سایت ها برای ساخت بک لینک ها به هرز نگاری در بخش کامنت وبلاگ ها و وبسایت های دیگر پناه می‌برند، چنین کاری برای روند سئوی شما نه ضروری است و نه اثر بخش.

هرچند همه جا پر است از حرف درباره ی ساخت بک لینک ، شیوه های درست ‌و حسابی انجام عملی چنین کاری به ندرت مورد بحث قرار می‌گیرد.

خوشبختانه پیاده سازی استراتژی های ساخت بک لینک آنقدر که بسیاری از افراد می‌گویند دشوار نیست. آن را چیزی مثل رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید . اگر شما منبعی از محتواهای فوق العاده باشید، و سر راه افراد درست هم سبز شوید، این افراد محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت.

این را در ذهن داشته باشید تا به سراغ ۳۳ ایده برای کمک به ساخت بک لینک قانونی برویم . به خواندن ادامه دهید تا ببینید چگونه از این ابزارهای پیوند سازی در استراتژی سئویتان استفاده کنید :

لینک سازی چیست؟

لینک سازی یا پیوند سازی فرآیند افزایش کمیت و کیفیت پیوندهای داخلی وب‌سایت شما است که قصد از آن کسب ترافیک ارجاعی ( referral traffic ) ، تقویت اعتبار دامنه، و ارتقای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو است.

بک لینک چیستند؟

بک لینک ، یا Back link ، اشکالی از سئوی برون صفحه ای یا SEO off page هستند که شما از طریق آنها پیوندهایی را از وب سایت های دیگر به دست می‌آورید که خوانندگان را به سایت خود شما هدایت می‌کنند.

بک لینک با پیوندهای برون سو (پیوندهایی از وب سایت شما به وب سایتی دیگر) و با پیوندهای درونی Internal link (پیوندهایی از بعضی صفحات وب‌سایت شما به صفحه ای دیگر در همان وب‌سایت) متفاوت‌اند. اینجا می‌توانید بیشتر درباره‌ی تفاوت های این هر سه نوع پیوند بدانید.

بک لینک های درست می‌توانند دو کار فوق العاده را برای وب سایت شما انجام دهند :

  1. می‌توانند ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت کنند. اگر کسی در وب سایت یا وبلاگ خود بک لینک را برای وب سایت شما ایجاد کند، خوانندگان او احتمالا بر روی آن پیوند کلیک خواهند کرد . و شما از این ترافیک ارجاعی بهره خواهید برد.
  2. می‌توانند کمکی باشند برای کسب رتبه‌ی بالاتر در جستجو. بک لینک به موتورهای جستجو می‌گویند که وب سایت شما در زمینه ای مشخص صاحب اعتبار است . بنابراین هرچه تعداد بک لینک های کسب شده ی شما از سایت های دارای کیفیت بالا و اعتبار ( Authority ) بیشتر باشد، رتبه‌ی سایت شما در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو (سرپ) هم بهتر خواهد بود.

یک لینک سازی داخلی خوب از یک وب سایت مقتدر نشات می‌گیرد و از یک متن پیوند (anchor text) طبیعی استفاده می‌کند. متن پیوند (anchor text) همان بخشی از متن است که نقش پیوند را بازی می‌کند، مثل نوشته ی بالا که در مورد صفحه نتایج موتورهای جستوجو است. متن پیوند طبیعی یعنی شما اینجا و آنجا صرفا کلیدواژه ها را تبدیل به پیوند نمی‌کنید.

گوگل به بافت و زمینه ی یک پیوند پی می‌برد ، بنابراین متن های پیوند عام همچون « بیشتر بدانید » یا « بر اینجا کلیک کنید » می‌توانند ارزشی به اندازه ی متن های پیوند بهینه سازی شده با کلیدواژه ها داشته باشد.

  1. استراتژی های پیوندسازی
  2. مداومت در نگارش وبلاگی با محتوای فوق العاده
  3. پیوند دادن به وبلاگ های دیگر در وبلاگ خودتان
  4. نگارش پست های وبلاگی مهمان
  5. تهیه و انتشار فهرست هایی از منابع سودمند
  6. به راه انداختن گردهمایی های تخصصی برای ایجاد رابطه
  7. نگارش پست‌ هایی که از رخدادهای روز برای تبلیغ شما استفاده می‌کند (Newsjacking)
  8. تهیه‌ی مطالعه های موردی درباره‌ی تأثیرگذارترین مشتریان تان
  9. داوطلب شدن برای سوژه شدن در یک مطالعه‌ی موردی
  10. به راه انداختن پرسش نامه
  11. نگارش نقد کتاب
  12. بر پا کردن وبینارهای رایگان و پست کردن وینار ضبط ‌شده به‌صورت آنلاین
  13. ایجاد ابزارهای رایگان
  14. ایجاد قالب هایی ( template ) که بشود آنها را به اشتراک گذاشت
  15. ایجاد اینفوگرافی های قانع‌کننده
  16. ایجاد اشکال دیگر محتوای بصری
  17. ایجاد ارائه‌های SlideShare
  18. دست زدن به کارهای خنده دار
  19. انتشار اخبار جالب شرکت در مطبوعات
  20. انتشار اعلان های مشترک در مطبوعات هنگامی که اخباری از همکاری با یک شرکت دیگر در میان است
  21. دست زدن به برون‌رسی، هنگامی که اخباری مهم یا محتوایی فوق العاده در کار است
  22. درخواست مطبوعات برای منابع و یافتن فرصت برای اظهار نظر کردن
  23. نگارش و تنظیم مقاله های برای انتشار در بخش نظرات مطبوعات (op-ed article)
  24. شراکت با شرکت هایی که در صنایع مکمل فعالیت می‌کنند.
  25. انجام بازاریابی مشترک (co-marketing)
  26. درخواست نقد و نظر افراد
  27. دوستی با دیگر وب مسترها در زندگی روزمره
  28. جستجو و پایش یاد کردهای برندتان
  29. شناسایی پیوندهای از کار افتاده از طریق ابزارهای خزش در سایت
  30. جستجو و پایش پیوندهای بازگشتی رقبا
  31. افزودن دکمه‌ی « توییت کردن یان مطلب » به محتوایتان
  32. اضافه کردن ابزاره‌های (widget) اشتراک در شبکه‌های اجتماعی
  33. اسپانسر شدن برای یک رویداد یا سخنرانی در آن
  34. کمک به وب مسترهای دیگر برای حل خطاهای سایتشان
  35. عرضه ی دوره های آزمایشی رایگان (trial) برای محصولات و فراهم آوردن امکانی برای نگاه مخاطبان به آنها
  36. به روزرسانی پیوسته یک وبلاگ با محتوای عالی

یکی از متداول ترین و درست ترین شیوه‌های پدید آوردن پیوندهای درون سو به طور ارگانیک، ایجاد پیوسته ی محتوایی عالی در وبلاگ ها است، محتوایی که افراد به طور طبیعی خواستار پیوند دادن به آن باشند.

قرار دادن بک لینک از سایر وب لاگ ها در وبلاگ خودتان

وبلاگ قرار است یک ابزار اجتماعی باشد. هرچه شما بیشتر به دیگران پیوند بدهید ، به ویژه اگر پیوسته و برحسب فرصت ها دست به چنین کاری بزنید ، احتمال اینکه آن وبلاگ نویسان این لطف شما را جبران کنند بیشتر خواهد بود.

افزون بر این ممکن نیست که شما در وبلاگ‌تان همه‌چیز را درباره ی همه‌چیز بگویید. معقول این است که از غنای منابع موجود در وب برای بهتر و ثمربخش تر کردن تجربه‌ی خوانندگان از وبلاگتان استفاده کنید.

نوشتن پست‌های مهمان در وبلاگ دیگران

یک محتوای وبلاگی عالی تهیه کنید و به دنبال وبلاگ هایی بگردید که این محتوا در چارچوب فعالیت های آنها باشد. اگر یکی از این وبلاگ انتشار این محتوا را پذیرفت، قاعدتا باید بپذیرد که در آن پست بک لینک برای سایت شما تعبیه کند.

نمی‌دانید برای چه کسی بنویسید؟ اغلب رسانه های خبری این اجازه را به افراد می‌دهند که مقالات خود را در زمینه ی موضوعات مرتبط با خوانندگانشان برای این رسانه ها ارسال کنند. اینجا می‌توانید به راهنمایی هایی درباره ی وبلاگ نویسی مهمان و دستور العمل هایی برای یازده رسانه‌ی خبری برتر، از جمله نیویورک تایمز، Business Insider، HBR.org، Mashable و غیره دست پیدا کنید.

تهیه و انتشار فهرست هایی از منابع سودمند

فهرست های منابع هم دام هایی فوق العاده برای پیوندها و هم محتوایی سودمند برای خوانندگان است. اگر شما فهرستی جامع از منابع تهیه کنید، وبلاگ نویسان دیگر می‌توانند، به‌جای دوباره کاری و تنظیم دوباره ی آن محتوا، به آسانی در پست هایشان به این فهرست پیوند بدهند. اگر می‌خواهید تصویری از ظاهر این فهرست‌ها داشته باشید، به نمونه ای که ما از فهرست منابع و ابزارهای رایگان تولید محتوا تهیه کرده‌ایم نگاهی بیندازید.

گردهمایی هایی تخصصی برای ایجاد رابطه

گردهمایی های تخصصی ابزار عالی برای ایجاد رابطه با اینفلوئنسرها هستند. این گردهمایی ها شاید بلافاصله به پیوندهای درون‌سو یا مشتریان بالقوه ی چندانی منجر نشوند، اما برقراری رابطه با اینفلوئنسرها به شما کمک خواهد کرد در ادامه‌ی مسیر پیوندهای بازگشتی مستحکمی را از منابع دارای اقتدار به دست بیاورید.

مدتی پس از مشارکت آنها در گردهمایی تان، می‌توانید به سراغشان بروید و ، همزمان با تشکر دوباره بابت شرکتشان در گردهمایی تخصص پیشین ، از آنها بپرسید که آیا فرصتی برای یک پست مهمان یا چیزی دیگر وجود دارد یا نه .

اینجا می‌توانید نمونه ای از چنین گردهمایی های تخصصی را مشاهده کنید، که در آن ما به سراغ بازاریابان موفق رفتیم و از آنها پرسیدیم که چگونه کار خود را شروع کردند.

استفاده از اخبار روز در جهت تبلیغ

بهره از اخبار (Newsjacking) یعنی اینکه شما، از طریق سرمایه گذاری بر روی محبوبیت یک داستان خبری، میزان موفقیت بازریابی و فروش خودتان را تقویت کنید. اگر شما نخستین وبلاگ نویسی باشید که درباره ی یک رخداد خبری مطالب می‌نویسد، براساس عنصر « تازگی » الگوریتم گوگل به ابتدای صفحات نتایج این موتور جستجو (سرپ ها) صعود خواهید کرد، و دیگران در روایت های خودشان از این ماجرا به محتوای شما پیوند خواهند داد. این پست وبلاگی را بخوانید تا با چهار ضابطه ی بهره از خبر برای آغاز کار آشنا شوید.

مطالعه ی موردی درباره ی اثرگذارترین مشتریان

اگر در مطالعات موردی تان چهره ی خوبی از کسب و کار مشتریانتان ارائه دهید، می‌توانید روی این مطلب حساب کنید که آنها به سایت شما پیوند خواهد داد. اما برای این کار شما باید آنها را خوب نشان دهید. و این یعنی باید شرکت هایی را انتخاب کنید که بهترین نتایج را داشته‌اند، مشتاق و پر شروشورند، و محصول یا خدمت شما را نیز می‌شناسند.

چنین کاری همچنین مستلزم پرسیدن سؤالات درست و چینش مطالعه‌ی موردی به شیوه‌ای جذاب و جامع است. برای شروع کار می‌توانید اینجا قالبی رایگان برای مطالعات موردی بیابید.

داوطلب شدن برای مطالعات موردی

چرا در طرف دیگر رابطه‌ی پیوندساز مطالعات موردی قرار نگیرید؟ ما همواره به دنبال مشتریانی می‌گردیم که مشتاق سوژه شدن برای مطالعات موردی باشند. داوطلبانه وقت خود را به یکی از فروشندگان عمده یتان بدهید، و پس از انتشار این مطالعه ی موردی از موهبت پیوند بازگشتی آن استفاده کنید.

نظرسنجی

اگر دست به انجام یک بررسی می‌زنید، قول بدهید که داده‌های آن را با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت. اگر شما دست به گردآوری و پردازش داده‌ها بزنید  و سپس امکان دسترسی به یافته‌هایتان را برای بعضی از سایت‌های دارای اقتدار بالا فراهم کنید، می‌توانید مطمئن باشید که آنها برای اطمینان از اینکه اندازه‌ی نمونه‌ی شما بزرگ باشد به‌نحوی شما را ترویج خواهند کرد و پیوندهایی بازگشتی برایتان جور می‌کنند.

برای آشنایی با شیوه‌ی انجام نظرسنجی‌های آنلاین در فرآیند بازاریابی‌تان این راهنمای رایگان را بارگذاری کنید.

  • نقد و بررسی کتاب

اگر نقدی جامع درباره ی محتوای مولفی دیگر تهیه کنید، احتمال زیادی وجود دارد که آنها (یا دیگران) به نقد شما پیوند بدهند. اینجا می‌توانید نمونه‌ای از یک نقد کتاب را از وبلاگ InsightSquared مشاهده کنید، که کتاب The Challenger Sale را در متنی که بر حسب وعده‌ی آنها خواندنش کم ‌و بیش هشت دقیقه طول خواهد کشید خلاصه کرده است.

  • وبینارهای رایگان و انتشار آنلاین نسخه‌ی ضبط شده‌ی آنها

اگر وبینار شما مفید باشد، شرکت ‌کنندگان بی‌تردید آن را به اشتراک خواهند گذاشت. راهی آسان برای انجام این کار بدل کردن ارائه ی پاورپوینت تان به ارائه ی اسلاید، و سپس قرار دادن آن ارائه در یک پست وبلاگی است. شما همچنین می‌توانید این ارائه را در صفحه ی ورودی وبینارتان قرار دهید، تا هر کسی که به دنبال ثبت نام در وبیناری برگزارشده است بتواند این ارائه را نیز مشاهده کند.

برای کسب پیوندهای بازگشتی بیشتر از صفحات این وبینارهای بایگانی شده، در ابتدای راه با شرکت، برند یا اینفلوئنسر دیگری شریک شوید. نه فقط از این جهت که دو برند همراه و هماهنگ ارائه ای قدرتمند را عرضه خواهند کرد، بلکه همچنین از این حیث که چنین کاری مخاطبان را گسترده تر خواهد کرد ، حتی پس از اتمام وبینار. (در این پست وبلاگی نکاتی را درباره ی ایجاد یک وبینار بیاموزید.)

  • عرضه ی ابزارهای رایگان

به یاد دارید که از تنظیم و انتشار فهرست‌های منابع صحبت کردم؟ فکر می‌کنید افراد چه چیزهایی را در این فهرست‌های منابع وارد می‌کنند و به آن پیوند می‌دهند؟ ابزارهای رایگان یک عنصر عمده هستند. شما می‌توانید از طریق ایجاد ابزارهای رایگانی که واقعا کمک‌حال مشتریان هدف‌تان باشند، به طرف دیگر این فهرست‌های منابع راه پیدا کنید.

برای مثال در سایت هاب اسپات ما Website Grader را ایجاد کرده‌ایم، ابزاری که بسیاری از آژانس‌ها، شرکا، و عضای دیگر حوزه‌ی کاریمان به آن پیوند می‌دهند.

  • عرضه ی قالب هایی (template) که بشود به اشتراکشان گذاشت

قالب‌ها نیز همچون ابزارهای رایگان از زمره‌ی آن چیزهایی هستند که به نظر افراد آنقدر جالب هستند که به آنها پیوند بدهند. پیش از ایجاد یک قالب‌ به این فکر کنید که کدام قالب‌ مشاغل افراد را آسان‌تر خواهد کرد. برای مثال یک طراح احتمالا کتابخانه‌ای را از قالب‌های قابل بارگذاری کارت‌های تجاری تهیه می‌کند، که دیگران می‌توانند دوباره و دوباره به آن پیوند بدهند. محتوایی که بشود آن را نشان (Bookmark) کرد، اغلب آن گونه محتوایی است که انبوهی از پیوندهای درون‌سو را به خود جذب می‌کند.

  • عرضه ی انفوگرافی های قانع کننده

افراد بی هیچ اما و اگری عاشق به اشتراک گذاشتن اینفوگرافی ها هستند. اگر شما خودتان دست به ایجاد یک اینفوگرافی اصیل بزنید، افراد به شما به‌عنوان منبع اصلی آن محتوا بازپیوند خواهند داد. برای افزایش احتمال پیوندهای بازگشتی، بهتر است طرح‌تان را با منابعی که از آنها نقل کرده‌اید همراه کنید، و کد تعبیه‌ی (embed code) اینفوگرافی‌تان را نیز به‌آسانی در دسترس افراد بگذارید.

از طراحی سر در نمی‌آورید؟ هر کسی می‌تواند با کمک قالب‌هایی همچون این پانزده قالب رایگان اینفوگرافی به‌سرعت به ساخت اینفوگرافی‌هایی با کیفیت بالا و با ظاهری حرفه‌ای دست بزند. اگر می‌خواهید بیاموزید چگونه می‌توان در کمتر از یک ساعت با کمک این قالب‌ها یک اینفوگرافی ساخت، این پست وبلاگی را بخوانید.

  • عرضه ی دیگر اشکال محتوای بصری

به یاد داشته باشید که کارتون ها، بصری سازی های محتوا، نمودارها و گراف‌ها، و اموری از این دست به شدت محبوب‌اند، زیرا مردم دارند بیشتر و بیشتر به چشم‌هایشان متکی می‌شوند. علاوه بر این، انجام این کارها مستلزم صرف مقداری زمان و هزینه است؛ پس اگر شما از پس زحمت های این کار برآیید، دیگران احتمالا خود را گرفتار مشقت های ایجاد محتوای بصری نمی‌کنند و به‌جای اینکار به محتوای شما پیوند می‌دهد.

اینجا فهرستی از ۲۹ ابزار طراحی رایگان و آنلاین تهیه شده است تا شما بتوانید صرف نظر از میزان اطلاعتان از زیروبم های فناوری عناصر گرافیکی خودتان را بسازید.

  • عرضه ی ارائه هایی در محیط اسلایدشیر

یکی از اینفوگرافی هایتان را به چند تکه قسمت کنید یا یکی از اینفوگرافی های آخرین سخنرانی کوتاهتان را تغییر کاربری بدهید. می‌توانید اینها را در وبلاگ خودتان ، در بخش منابع وب سایت تان، یا حتی اگر خواهان پیوندهای بیشتری هستید در یک اکانت اسلایدشیر قرار دهید.

متوجه باشید که ارائه هایی که بیش از همه به اشتراک گذاشته می‌شوند آنهایی هستند که بیش از همه قانع کننده و کوبنده اند. و این یعنی محتوای عالی و طراحی عالی. اگر در جستجوی راهنمایی کامل و از ابتدا تا انتها برای موفقیت در تهیه ی ارائه ی پاورپوینتی بعدی تان هستید این پست وبلاگی را بخوانید.

  • دست زدن به کارهای خنده دار

چیزهای خنده دار مثل برق منتشر می‌شوند. به لطیفه هایی فکر کنید که بین اهالی حوزه‌ی کاری تان رد و بدل می‌شوند، و با کمک گرفتن از یک محتوای بامزه که بشود به آن پیوند داد از چنین محتوایی بهره برداری کنید. حتی صنایع حوصله سربر هم می‌تواند چیزی برای مزاح پیدا کنند ، اینجا هفت نمونه برای اثبات این ادعا آورده شده است. (فقط حواستان باشد که متوجه مخاطبان خود و واکنش احتمالی آنها باشید، مبادا چیزی را توهین آمیز تلقی کنند.)

  • انتشار اخبار جالب شرکت در رسانه های خبری

با چرخاندن استراتژی روابط عمومی تان به سوی یک استراتژی درون‌سو، شما فرصت هایی را خلق خواهید کرد که پیش از این وجود نداشته‌اند و از طریق رسوخ دادن معنادار محصول خودتان در ذهنیت بازار هدف   (Mindshare) در طی فرآیند این کار جایگاهی را برای شرکت تان دست و پا می‌کنید.

پس از نوشتن یک اعلان عالی در مطبوعات (Press Release) آن را در وب‌سایت‌تان منتشر کنید و این اعلان‌ها را برای یکی از رابط‌های خبری (Newswire) بزرگ بفرستید تا افراد بیشتری آن را بخوانند.

  • انتشار مشترک اخبار در رسانه های خبری، وقتی پای شراکت در میان است

این کار می‌تواند کمکی باشد برای دست یافتن به هزاران سایت مرتبط دیگر، که در صورت منحصر بودن اعلان خبر به شرکت شما احتمالا به سایت‌تان پیوند نمی‌دادند.

  • دست زدن به نوعی برون رسی، وقتی خبری بزرگ یا محتوایی عالی دارید

جلب توجه مطبوعات و چاپ مطلب در نشریات صنعتی می‌تواند به برندسازی، افزایش بخش دیده‌شدنی تخصص شما، بهبود اعتبار شما، و البته به دست آوردن پیوندهای بازگشتی از جانب منابع دارای اقتدار کمک کند.

در گام نخست در وب‌سایت تان صفحه ای اختصاصی درباره‌ی مطلب مدنظرتان ایجاد کنید تا آنها به عنوان منبع به آن پیوند بدهند. سپس به سراغ گروهی از روزنامه‌نگاران و/یا نشریات بروید که به باورتان ارزش داستان شما را واقعا در می‌یابند. اطمینان پیدا کنید که درخواست تان را با توضیح شرایط و زمینه ها همراه می‌کنید، از قواعد آنها تبعیت می‌کنید، عنوان و سرآغازی قانع کننده برای ایمیل تان به هیئت تحریریه برمی‌گزینید، و اینکه در پی کمک کردن هستید و نه خودنمایی.

 

  • هشدارهای درخواست مطبوعات و جستجو به دنبال فرصت ارسال نظرات به رسانه های خبری

هشدارهای درخواست مطبوعات (Press request alert) درخواست هایی هستند از جانب روزنامه نگاران برای کسب منبعی برای مطالب خود. این روزنامه نویسان پیوسته در پی نقل قول از افراد مشخص اند تا در مقاله یشان از آنها یاد کنند، و راه های چندی برای اینکه آنها درخواستشان را ارسال کنند و چنین نقل قول های را به دست بیاورند وجود دارد.

در ادامه فهرستی را می‌بینید از سایت‌هایی که با ثبت‌نام در آنها می‌توانید هشدارهای ارسالی روزنامه نگاران را دریافت کنید. این فهرست به‌دست متیو باربی (Mathew Barby)، رئیس بخش تحصیل (Acquisition) هاب‌اسپات، تنظیم شده است.

  • HARO (یکی از محبوب‌ترین خدمات رایگان)
  • Muck Rack (خدمات پولی)
  • Gorkana (خدمات پولی)
  • Source Bottle (خدمات رایگان)
  • NARO PR (خدمات رایگان)
  • #JournoRequest (هشتگی که روزنامه‌نویسان در توییتر استفاده می‌کنند)
  • #PRrequest (هشتگی که روزنامه‌نویسان در توییتر استفاده می‌کنند)

به‌سبب حجم بالای درخواست‌های دریافتی، او همچنین پیشنهاد می‌دهد که در صندوق پستی الکترونیکی خود از فیلترها یا پوشه ها برای سامان دهی به این درخواست ها استفاده کنید.

  • نگارش و تنظیم مقالاتی برای انتشار در بخش نظرات مطبوعات

اگر عقیده ی جالبی برای به اشتراک گذاشتن دارید و می‌تواند در مقاله ای خواننده نگاشته ( op-ed ) به روشنی و به نحوی اقناع کننده آن را به بیان درآورید، این فرصت پیش پای شما است که به انبوهی از افراد دسترسی پیدا کنید، برای خودتان و سازمانتان نامی دست‌وپا کنید، و پیوندهای بازگشتی دارای اقتداری را برای وب سایت تان به دست آورید. به نظر من مؤثرترین مقاله های خواننده نگاشته آنهایی هستند که نکته‌ی واحدی را مي پرورانند، به زبان شخصی مؤلف سخن می‌گویند، و پیشنهادهای مشخصی را عرضه می‌کنند.

پس از نگاشتن مقاله، نسخه های برخط روزنامه‌های بزرگ و ناشران برجسته‌ی مجلات را هدف قرار دهید تا پیوند درون‌سوی بسیار ارزشمندی را به دست بیاورید. اینجا می‌توانید راهنماهی ها و دستورالعمل های نشر مطالب مهمان در ۱۱ بنگاه خبری برتر را بیابید.

  • شراکت با شرکت های فعال در صنایع مکمل

اینکه شرکای کانال توزیع به محتوای عالی یکدیگر پیوند بدهند اقدامی رایج است، زیرا هر یک از این شرکا در موفقیت دیگری منفعتی بالقوه (vested interest) دارند.

شما می‌توانید از طریق الکسا و SimilarWeb به میزان حضور کلی سایت شریک تان در پهنه ی وب پی ببرید و از این راه میزان ترافیکی را که این شریک می‌تواند به وب‌سایت شما هدایت کند ارزیابی کنید. این سایت ها می‌توانند کمکی باشند برای به دست آوردن تصویری خام از ترافیک، نرخ پرش، کلیدواژه‌ها، و منابعی که افراد برای یافتن سایت مدنظر استفاده می‌کنند و همچنین کاری که پس از بازدید از این سایت انجام می‌دهند. این پست وبلاگی را بخوانید تا با راه های بیشتری برای یافتن بهترین شراکت های برند محور آشنا شوید.

  • دست زدن به هم بازاریابی

شما می‌توانید یک گام به جلو بردارید و شراکت هایی را در عرصه‌ی هم پدید آورید. و این یعنی شراکت با یک شرکت دیگر برای ترویج یک محتوا یا محصول و سپس به اشتراک گذاشتن نتایج این ترویج. وقتی شما از روابط و میزان در سترسی یک شریک بهره می‌برید، با تلاش کمتر پیوندهای بیشتر و همهمه ی پرسر و صداتری را به دست می‌آورید.

هم‌بازاریابی اثربخش لزوما پیچیده یا پرهزینه هم نیست. برای مثال اعضای یک پناهگاه حمایت از حیوانات به‌نام Fur Baby Rescue خواستند که از خوانندگان صدها میلیون نفری BuzzFeed استفاده کنند.

برای انجام این کار آنها با اعضای BuzzFeed‌ شریک شدند تا مقاله‌ای با نام «ما به دختران گیج‌ومنگ چند توله‌سگ دادیم و نتیجه یک دنیا اشک بود» تنظیم و منتشر کنند ــ این مقاله را می‌توانید اینجا بخوانید. این مقاله دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌آید: چند زن پس از صرف مقداری نوشیدنی با چند توله‌سگ دوست‌داشتنی (با قابلیت انتقال سرپرستی) از Fur Baby Rescue‌ روبرو و از این مطلب غافل‌گیر می‌شوند. (اینجا می‌توانید نمونه‌های بیشتری از شراکت‌های فوق‌العاده را بیابید تا الهام‌بخش شما باشند.)

  • درخواست نقد و نظر

شما می‌توانید از کاربران محصولات‌تان و متخصصان یا تحلیل‌گران حوزه‌ی کاری‌تان بخواهید که، برای مثال، نظر خودشان را درباره‌ی ویژگی‌‌های تازه‌ای که در حال عرضه‌ی آنها هستید بنویسند. با این کار نه‌فقط پیوندی درون‌سو به دست می‌آورید، بلکه با بازخوردهای فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شوید و روابط‌تان را با کسانی که از آنها خواسته بودید نظرشان را بنویسند مستحکم می‌کنید.

نمی‌دانید کجا برای نوشتن نظرات درخواست کنید؟ با مراجعه به این صفحه فهرستی را که ما از بهترین وب‌سایت‌های نقدونظر محصولات، برای شرکت‌های B2B و B2C، تهیه کرده‌ایم ببینید.

  • دوستی با وب مسترها در زندگی واقعی

مستحکم کردن رابطه یتان با وب مسترهای دیگر دری را به روی تان خواهد گشود برای درخواست پیوندهای درون سوی مرتبط، وقتی در آینده فرصتی پیش آید، و بالا بردن احتمال اینکه این درخواست ها ناشنیده نماند.

مهارت شبکه سازی بدیلی ندارد. هر چه شبکه ی روابط شما گسترده تر و گشوده تر باشد، گره از فرصت‌های بیشتری برای شما باز می‌شود، فرصت‌هایی که اصلا فکر هم نمی‌کردید وجود داشته باشند. اینجا به ده نکته‌ی کمکی برای شبکه سازی حرفه ای اشاره شده است، تا شما قدم در این راه بگذارید.

  • جستجو و پایش یاد کردهای برند خود

با وب مسترها تماس بگیرید تا این یادکردها را به پیوندهای درون‌سو تبدیل کنند، اما فقط هنگامی که چنین کاری موجه باشد ، مثلا وقتی داده های شما را نقل می‌کنند. به این ترفند «بازپس‌گیری پیوند» (link reclamation) گفته می‌شود.

از طریق تنظیم هشدار در ابزارهایی همچون Mention یا BuzzSumo و افزودن کلیدواژه های مرتبط با برند یا محصولات تان یادکردهای برندتان را پایش کنید. فقط حواستان باشد که در این هشدارها یادکردهای وب‌سایت خودتان را مستثنا کنید. این کار را می‌توانید در بخش تنظیمات این ابزارها انجام بدهید.

  • شناسایی پیوندهای از کار افتاده از طریق ابزارهای خزیدن در سایت

همسان با گام های پیشین، بعضی از وب مسترها شاید به سایت شما پیوند بدهند اما از پیوندهای قدیمی یا ازکارافتاده استفاده کنند. چنین اتفاقی طبیعی است، چون شما در طی زمان وب‌سایت تان را تغییر می‌دهید و بروز می‌کنید. با این حال این پیوندهای درون سو همچنان ارزشمندند ، و شما می‌توانید آنها را بروز کنید.

برای پایش پیوندهای ازکار افتاده ی موجود در وب سایت های دیگر از ابزارهایی همچون Ahrefs Broken Link Checker، Dead Link Checker، Link Juice Recovery Tool، وScreaming Frog  استفاده کنید. سپس، با الهام گرفتن از قالبی که پیش تر از آن یاد کردیم، به سراغ وب مسترها بروید و پیوند درست را برای جایگزینی در اختیارشان قرار دهید.

  • جستجو و پایش پیوندهای بازگشتی رقبا

و در ادامه در پی فرصت هایی باشید که پیوندهایی مشابه با پیوندهای بازگشتی رقبا را به دست آورید. این پایش شیوه‌ای فوق العاده برای یافتن به نسبت آسان فرصت هایی دارای ارزش بالا برای  به دست آوردن پیوند است. باربی پیشنهاد می‌کند که بررسی‌های این چنینی درباره‌ی رقبا را به‌طور هفتگی یا ماهانه انجام دهید تا فرصت های نویی را که می‌توانید از آنها بهره ببرید، تا تازه هستند، بیابید.

برای به دست آوردن فهرستی از پیوندهای بازگشتی رقبا از یکی از ابزارهای تحلیل پیوند همچون Ahrefs، Majestic، یا Open Site Explorer از شرکت Moz استفاده کنید. سپس بررسی کنید که کدام نوع از پست ها پیوندهای بازگشتی کسب می‌کنند و از این SEO off page نفع می‌برند.

برای مثال اگر یکی از رقبای شما پستی مهمان برای نشریاتی خاص می‌نویسد، احتمال زیادی وجود دارد که آن نشریات به پست های مهمان شما درباره‌ی موضوعات مشابه هم علاقه‌مند باشند.

  • قرار دادن دکمه ی « توییت کردن این » در محتوایتان

بخشی از فرآیند کسب پیوندهای درون سو رساندن محتوا به دست عموم مردم است. قرار دادن پیوندهایی با نام « توییت کردن این! » یا « برای توییت کردن اینجا را بزنید! » در کنار آن تکه هایی از محتوایتان که می‌توان آنها را در توییتر به اشتراک گذاشت باعث می‌شود که افراد بیشتر محتوای شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

نتیجه این کار چه خواهد بود؟ رؤیت پذیری بیشتر در موتورهای جستجو، خوراک های (feed) خبری، استریم های توییتر و … ــ و از این طریق کسب فرصت های بیشتر برای مورد ارجاع قرار گرفتن داده هایتان در محتوای افراد دیگر.

  • نصب ابزاره های اشتراک در شبکه های اجتماعی

دکمه ها و ابزاره های به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی، درست مانند پیوند « توییت کردن این »، در پخش محتوای شما نقش ایفا می‌کنند. اینها را در محتوای بازاریابی خود همچون مطالعات موردی، گزارش های رسمی (Whitepapers)، کتاب های الکترونیکی و پست های وبلاگی قرار دهید.

  • اسپانسر شدن برای یک رویداد یا سخنرانی در آن

رویدادها معمولا برای وب سایت سخنرانان و اسپانسرهایشان میزان فوقالعاده ای از تبلیغات را به ارمغان می‌آورند. شما همچنین می‌توانید برای Internal Linking که مدنظرتان است مذاکره کنید تا مطمئن شوید که زمان و منابعی که صرف می‌کنید پیوند درون سوی سودمندی را نصیب تان خواهد کرد.

اگر در یک رویداد سخنرانی می‌کنید، ارائه ای واقعا حیرت انگیز و اشتراک پذیر بدهید، ارائه ای که افراد بعدتر خواهان یافتن، به اشتراک گذاشتن و حتی پیوند دادن به آن باشند.

  • کمک به دیگر وب مسترها برای رفع خطاهای سایت شان

به یاد دارید که گفتم شما باید با وب مسترهای دیگر آشنا شوید؟ اینجا زمان دیگری است که آن ارتباطات به کارتان می‌آید. وقتی پیوند از کار افتاده ای را در سایت دیگران می‌یابید، آن را ( البته با کمال ادب ) در جریان بگذارید، و بخشی از محتوای خودتان را که می‌تواند جایگزینی مناسب برای آن پیوند از کارافتاده باشد در اختیارشان بگذارید. صمیمی، دوستانه و یاری رسان باشید، و این منش همچنین می‌تواند فرصتی باشد برای ایجاد رابطه با وب مسترها.

  • عرضه‌ی بازه های آزمایشی رایگان برای محصولات و ممکن ساختن بررسی محصول

وقتی افراد این اجازه را می یابند که پیشاپیش محصول شما را ببینند، می‌خواهند دنیا بداند که آنها بخشی از جماعت کاربران خدمات ویژه (VIP) هستند، و شاید نقدی هم درباره ی آن محصول بنویسند که پیوندی به سایت شما داشته باشد.

چندین راه برای عرضه ی بازه‌های آزمایشی رایگان (Trial) وجود دارد. شما می‌توانید چند دکمه ی فراخوان ‌به ‌عمل ( Call-to-Action ) برای وب سایت یا وبلاگتان ایجاد کنید.

شما همچنین می‌توانید اعلان یک محصول جدید را برای کسانی که گمان می‌کنید احتمالا به این موضوع علاقه مندند، مثلا مشتریان فعلی تان ، از طریق پیام الکترونیکی ارسال کنید.

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =