مشاوره رایگان

نمونه کارها

معرفی 15 ابزار سئو برای گزارش گیری

معرفی 15 ابزار سئو سایت

ابزار های تحلیل سئو سایت گاها یکی از تاثیر گذار ترین موارد در بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو است ، دریافت گزارش ها از این ابزار ها و تحلیل صحیح آن ها و بکار گیری آن ها برای بهبود سایت یکی از حیاتی ترین بخش های سئو است.

هیچ چیز بدتر از یک تغییر ناگهانی در الگوریتم گوگل نیست. چنین تغییری وب مستران را همزمان هم نگران و هم حیرت‌زده می‌کند.  ظاهرا کسانی که در گوگل کار می‌کنند ، به محض اینکه شما کارهایتان را سروسامانی می‌دهید، یک به‌روزرسانی منتشر می‌کنند وهر آنچه کرده‌اید نقش بر آب می‌سازند.

شکی نیست که آنها صراحتا می‌گویند چنین کارهایی را برای نفع همگان انجام می‌دهند ، باید پذیرفت که هر بهبودی در الگوریتم جستجو ما را به یافتن نتایج مرتبط تر یک قدم نزدیک تر می‌کند. اما جزئیات ارزیابی گوگل از سایت‌ها و معیارهای نهایی ترجیح این یا آن سایت برای فلان یا بهمان جستجو همیشه در هاله‌ای از ابهام و رازآمیزی قرار دارند.

به‌رغم همه‌ی این حرف‌ها، ابزارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند از نگاه گوگل به سایت خودتان نگاه کنید. بعضی از این ابزارها رایگان‌اند و بعضی نه.

این ابزارها برای تعیین ساخت استراتژی سئو سایت شما حیاتی‌اند، چون شما را قادر می‌سازند بر آن چیزهایی تمرکز کنید که گوگل مهم می‌شمرد. در این نوشته ما به ۱۵ تا از این ابزارهای سئو اشاره می‌کنیم، ابزارهایی که به کمک آنها می‌توانید مثل یک بازاریاب به تحلیل سایت بپردازید، و البته مثل یک بات گوگلی.

معرفی ابزارهای سئو سایت رایگان و پولی

  1. HubSpot’s Website Grader

  2. Google’s Webmaster Tools

  3. Ahrefs

  4. GrowthBar

  5. Woorank

  6. Check My Links

  7. BuzzStream

  8. Moz’s Pro Tools

  9. Linkody

  10. UpCity’s SEO Report Card

  11. SEMrush

  12. Screaming Frog’s SEO Spider

  13. Found’s SEO Audit Tool

  14. Remove’em

  15. Varvy’s SEO Overview Tool

راهکار های سئو سایت در 9 قدمبیشتر بخوانید

 

 

 

ابزارHubSpot’s Website Grader

قیمت: رایگان

هدف: گزارش‌گیری از عملکرد وب‌سایت و سئو

هاب‌اسپات در سال ۲۰۰۷ ابزاری با نام Website Grader منتشر کرد. این ابزار به مؤسسه‌های تجاری کمک می‌کرد تا به فرصت‌هایی که برای بهینه‌سازی موتور جستجو در اختیار دارند پی ببرند. به علت تغییرات فراوانی که از آن زمان پدید آمده است، این شرکت در سال ۲۰۲۰ نسخه‌ای جدید و بهبودداده‌شده از این ابزار را طراحی و منتشر کرد.

Website Grader یک ابزار رایگان آنلاین است که بر اساس معیارهای کلیدی زیر گزارش‌هایی شخصی‌شده را به شما ارائه می‌کند:

  • عملکرد: این ابزار اندازه‌ی صفحه، درخواست‌ها، سرعت و معیارهای کلیدی سئو را در سایت شما تحلیل می‌کند.
  • سازگاری با گوشی (Mobile Readiness): این ابزار به بررسی این موضوع می‌پردازد که آيا وب‌سایت شما چنان امکاناتی دارد که بهترین تجربه‌ی کاربری را برای استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند فراهم کند یا نه.
  • سئو: این ابزار به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا یافتن وب‌سایت شما آسان است یا نه ــ چه برای انسان‌ّها و چه برای موتورهای جستجو. این ابزار عامل‌هایی مثل ایندکس صفحه، توصیفات متا، افزونه‌های (plugins) محتوایی، و توصیفی بودن متن پیوندها را بررسی می‌کند.
  • امنیت: این ابزار امن بودن سایت شما برای کاربرانتان را می‌سنجد. این ابزار بررسی می‌کند که آیا سایت شما از پروتکل HTTPS و از کتابخانه‌های امن جاوا اسکریپت استفاده کرده است یا نه.

برای پی بردن به نمره‌ی سایتتان به سایت Website Grader بروید، آدرس سایت و ایمیل خودتان را وارد کنید و سپس نمره‌ی سایتتان را دریافت کنید. در عرض چند ثانیه به شما یک نمره از صد و همچنین یک گزارش مفصل داده خواهد شد.

پس از آنکه گزارش را دریافت کردید، خواهید دید که در آن بعضی بینش‌های عملیاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند عملکرد وب‌سایتتان را به گونه‌ای بهبود ببخشید که ترافیک بیشتری را به خود جذب کند. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید نمره‌ی سایتتان را بهتر کنید، در کلاس‌های رایگان و آنلاین آکادمی هاب‌اسپات شرکت کنید ــ این کلاس‌ها به شما خواهند آموخت که چگونه نمره‌ی سایتتان را همین امروز بهتر کنید.

  1. ابزار Google’s Webmaster Tools

قیمت: رایگان

هدف: تحلیل وب‌سایت

احتمالا بهترین راه برای فهمیدن اینکه گوگل چطور به سایت شما نگاه می‌کند این باشد که از خودش این سؤال را بکنید. Google’s Webmaster Tools مجموعه‌ای است از منابع، که برای تازه‌کاران مناسب است و مبانی جستجوی گوگل را توضیح می‌دهد.

برای مثال ابزار Fetch as Google به شما اجازه می‌دهد یک آدرس وب (URL) خاص را آن طوری ببینید که گوگل می‌بیند ــ چنین کاری وقتی می‌خواهید عملکرد ضعیف سئویتان را رفع اشکال کنید اهمیت بسیاری دارد. اطلاعاتی که به شما بازگردانده می‌شود می‌تواند به شما کمک کند تا صفحه‌یتان را برای دست یافتن به نتایج بهتر تغییر دهید. حتی وقتی به این نتیجه رسیدید که سایتتان هک شده است، این اطلاعات می‌تواند کمکتان کند تا کدهای مشکل‌دار را از بقیه‌ی سایت جدا کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی Google’s Webmaster Tools ابزار PageSpeed Insights است. این ابزار سئو عملکرد سایت شما را هم در دستگاه‌های دسکتاپ و هم در دستگاه‌های موبایل اندازه‌گیری می‌کند و این سنجش را با تکیه بر سرعت سایت شما انجام می‌دهد. امروزه جستجو بر روی دستگاه‌های موبایل از جستجو بر روی دستگاه‌های دسکتاپ پیشی گرفته است و به همین دلیل سرعت صفحه اهمیتی روزافزون برای مؤسسات تجاری‌ای که می‌خواهند بازدیدکنندگان سایتشان را نگه دارند پیدا کرده است.

آن گونه که سایت Google Developers گفته است PageSpeed Insights میزان پایبندی یک صفحه به کارهای توصیه‌شده در حوزه‌ی عملکرد را می‌سنجد و نمره‌ای از صد برای آن صفحه محاسبه می‌کند ــ این نمره بازه‌ی خطای عملکردی (performance headroom) این صفحه را نشان می‌دهد. اگر این نمره ۸۰ به بالا باشد، نمره‌ی خوب به حساب می‌آید؛ اگر بین ۶۰ تا ۷۹ باشد، نمره‌ی متوسط؛ و اگر بین ۰ تا ۵۹ باشد، ضعیف.

 

 

جامع ترین راهنما برای IGTV بیشتر بخوانید

 

 

  1. ابزار Ahrefs

قیمت: ماهانه ۹۹ دلار، برای طرح سبک

هدف: بررسی کلیدواژه‌ای و گزارش‌گیری از وب‌سایت

Ahrefs یک مجموعه‌ابزار پیشرفته برای سئو است که مایملک تحت وب (website property) را در سایت شما می‌سنجد و پروفایل‌هایی برای کلیدواژه‌ها، پیوندها و رتبه‌بندی تولید می‌کند، با این قصد که شما بتوانید تصمیمات بهتری در مورد محتوای سایتتان بگیرید. چهار تا از ابزارهای مهم این مجموعه چنین‌اند:

  • مرورگر سایت: به شما میزان عملکرد این یا آن صفحه در وب‌ساییتان را نشان می‌دهد.
  • مرورگر محتوا: به شما اجازه می‌دهد صفحات دارای عملکرد بالا را ذیل کلیدواژه‌ها و عناوین مشخص جستجو کنید.
  • مرورگر کلیدواژه‌ها: یک گزارش ماهانه از حجم جستجو و نرخ کلیک به مشاهده به ازای این یا آن کلیدواژه برای شما فراهم می‌کند.
  • گزارش‌گیری از سایت: این ابزار به‌صورت طولی در دامنه‌ی سایت شما حرکت می‌کند و تعدادی از مسائل فنی را در سطح صفحات به شما گزارش می‌کند.

وقتی از مرورگر کلیدواژه‌ای استفاده می‌کنید، Ahrefs «عنوان مادر» آن کلیدواژه‌ای که در جستجوی آن هستید را نیز تولید می‌کند ــ این عنوان را می‌توانید زیر بخش مربوط به اندازه‌گیر دشواری کلیدواژه (Keyword Difficulty) مشاهده کنید. عنوان مادر یک کلیدواژه‌ی عام‌تر است که نسبت به کلیدواژه‌ی انتخابی شما حجم جستجوی بیشتری را برایتان فراهم می‌کند، البته احتمالا همان مخاطبان و همان توانایی رتبه‌بندی را دارد ــ این عنوان بیش از هر چیز فرصتی ارزشمند برای سئو به حساب می‌آید، آن هم وقتی که در حال بهینه‌سازی یک پست وبلاگ خاص یا یک صفحه‌ی وب خاص هستید.

  1. ابزار GrowthBar

قیمت: دوره‌ی آزمایشی رایگان پنج روزه، و در ادامه هر ماه ۴۹ دلار

هدف: بررسی کلیدواژه‌ای، تحلیل رقابتی و ردگیری رتبه‌ی سئو

GrowthBar یک افزونه‌ی کروم است که به شما کمک می‌کند به بررسی کلیدواژه‌ای و تحلیل رقابتی بپردازید و رتبه‌بندی‌های سئو را پیگیری کنید. شما به کمک GrowthBar می‌توانید از طریق صفحات نتایج موتورهای جستجو به نقاط داده‌ای هر وب‌سایتی دسترسی پیدا کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد به‌آسانی عملکرد رقیبان خود را ارزیابی کنید و بفهمید که کدام کانال‌های رشد (growth channel)، کلیدواژه‌ها، پیوندهای پشتی (backlink) و آگهی‌ها برایشان کارایی دارند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • برترین کلیدواژه‌ها و پیوندهای پشتی: این ابزار به شما اجازه می‌دهد ببینید کدام کلیدواژه‌های پولی و ساختارمند (ارگانیک) بیشترین ترافیک را به سمت یک سایت خاص هدایت می‌کنند. این ابزار همچنین فهرستی از مقتدر و موثق‌ترین (authoritative) پیوندهای پشتی به این سایت را برای شما تهیه می‌کند.
  • امتیاز دشوار کلیدواژه: این ابزار با بررسی قدرت دامنه‌های مقتدری که در صفحه‌ی نخست نتایج جستجو به نمایش در می‌آیند، به شما اجازه می‌دهد از میزان دشواری کسب رتبه‌های بالا ذیل یک کلیدواژه‌ی خاص ارزیابی‌ای سریع پیدا کنید.
  • تعداد واژه‌ها: برای مشاهده‌ی مستقیم تعداد واژه‌ی از SERP بر این بخش کلیک کنید.
  • تبلیغات فیس‌بوک: اگر می‌خواهید بدانید آیا یک سایت از تبلیغات فیس‌بوک استفاده می‌کند روی این بخش کلیک کنید و تصویری از ظاهر این تبلیغات به دست بیاورید.
  • پیشنهاد کلیدواژه: این بخش فهرستی است از کلیدواژه‌های مرتبطی که شاید بخواهید به‌واسطه‌ی آنها رتبه‌ی سایت خود را ارتقا بدهید ــ همراه با حجم جستجو و نرخ هزینه به‌ازای کلیک (CPS) هر کدام از آنها.

 

 

شناخت عادت های مشتری در دیجیتال مارکتینگ برای جذب بیشتر 2020 بیشتر بخوانید

 

 

  1. ابزار Woorank

قیمت: دوره‌ی آزمایشی و رایگان چهارده‌روزه و در ادامه ماهانه ۴۹ دلار برای طرح پیشرفته و ۱۴۹ دلار برای طرح کیمیا.

هدف: گزارش‌گیری از وب‌سایت

تحلیل عمیق وب‌سایت توسط Woorank به بازاریابان کمک می‌کند بفهمند چه فرصت‌هایی را برای بهینه‌سازی و بهبود سایتشان در اختیار دارند. این تحلیل به‌بررسی عملکرد راهکارهای موجود سئو، رسانه‌های اجتماعی، استفاده‌پذیری (usability) و غیره می‌پردازد.

هر گزارش از هشت بخش تشکیل شده است:

  • چک‌لیست بازاریابی
  • سئو
  • خدمات موبایل
  • استفاده‌پذیری
  • فناوری‌ها
  • اجتماعی
  • مکانی و جغرافیایی
  • بازدیدکنندگان
  1. ابزار Check My Links

قیمت: رایگان

هدف: بهینه‌سازی پیوند

برای اطمینان از اینکه پیوندهای یک صفحه‌ی وب ــ چه پیوندهای بیرونی و چه پیوندهای درونی ــ به‌درستی کار می‌کنند، استفاده از ابزار Check My Links گزینه‌ی معقولی است.

این برنامه، که پیوندهای ازکارافتاده را می‌یابد، به انتشاردهندگان یا ویراستاران کمک می‌کند که پیش از منتشر ساختن یک صفحه خطاهای آن را تصحیح کنند. برای مثال به سایتی همچون ویکی‌پدیا فکر کنید. صفحه‌ی ویکی‌پدیای مربوط به اصطلاح Marketing ۷۱۱ پیوند دارد و این اصلا تعداد کمی نیست.Check My Links نه‌تنها توانست همه‌ی این پیوندها را در چند ثانیه بررسی کند، بلکه هفت پیوند ازکارافتاده را هم یافت و برجسته‌یشان کرد.

این ابزار همه‌ی پیوندهای سالم را به رنگ سبز نشان می‌دهد اما پیوندهای ازکارافتاده را قرمزرنگ می‌کند، و با این کار یافتن پیوندهایی را که کار نمی‌کنند یا دیگر فعال نیستند آسان می‌سازد.

  1. ابزار BuzzStream

قیمت: دوره‌ی آزمایشی و رایگان ۱۴ روزه، و در ادامه ماهانه حداقل ۲۴ دلار

هدف: ساختن پیوند

BuzzStream احتمالا کم‌هزینه‌برترین گزینه‌ای است که برای مدیریت برون‌رسی (outreach) به افرادی که می‌توانند با کلیک بر پیوندها آمار پیوندهای ورودی سایت شما را بالا ببرند وجود دارد.

گرچه پیوندهای پشتی (backlinks) برای کسب رتبه‌ی بالا در گوگل حیاتی هستند، برون‌رسی شما از طریق پیوندسازی (link building) می‌تواند بسیار شبیه زنگ زدن به مشتریان بالقوه و راضی کردن آنها برای خرید محصولاتتان به نظر برسد. BuzzStream به شما کمک می‌کند افراد مناسب را بیابید، پیام‌های الکترونیکی مؤثری را تهیه کنید، و آن افرادی را که درخواست لینک شما را پذیرفته‌اند پی بگیرید.

BuzzStream به یافتن کاندایداهای مناسب برای برون‌رسی کمک می‌کند و این کار را با اتکا بر حوزه‌ی کاری آنها و میزان تعهدی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف از خود بروز داده‌اند انجام می‌دهد ــ بنابراین شما خواهید دانست که چه کسی به احتمال زیاد درخواست پیوند پشتی شما را خواهد پذیرفت و به ارتقای رتبه‌بندی شما در گوگل کمک خواهد کرد.

 

 

ساخت هایپرلپس در اینستاگرام و فیسبوک بیشتر بخوانید

 

 

  1. ابزار Moz’s Pro Tools

قیمت: دوره‌ی آزمایشی و رایگان سی روزه و در ادامه ماهانه حداقل ۹۹ دلار

هدف: تحلیل وی‌سابت

شما با عضویت در The Moz Pro به یک ابزار جامع برای ارتقای رتبه‌بندی مؤسسه‌ی تجاریتان در موتورهای جستجو دست می‌یابید. مجموعه‌‌ابزارهای تفحصی Moz وسایلی را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد تا بتوانند فرصت‌های سئو را بشناسند، رشد سایتشان را ردگیری کنند، گزارش تهیه کنند و کلیت تلاش‌هایشان را بهینه‌سازی کنند.

برای مثال ابزار Crawl Test ــ با استفاده از کاوشگر (crawler) وب RogerBot که به خود شرکت Moz تعلق دارد ــ تا ۳۰۰۰ پیوند را در یک آدرس (URL) خاص تحلیل می‌کند. پس از تکمیل شدن فرایند تحلیل، کاربران این ابزار یک گزارش ایمیلی دریافت می‌کنند که در آن جزئیات همه‌ی صفحاتی که این سایت به آنها پیوند داده است دیده می‌شود.

اگر به دنبال شناسایی عوامل کاوش‌پذیری (crawlability) هستید ــ از قبیل محتوای تکراری و تغییرمسیرهایی (redirect) که می‌تواند بر عملکرد سئوی شما اثر بگذارد ــ این ابزار بسیار به کارتان خواهد آمد.

  1. ابزار Linkody

قیمت: در کمترین حالت ماهانه ۱۵ دلار

هدف: ردگیری پیوندهای پشتی

بهترین راه برای پی بردن به عملکرد عوامل بیرونی مؤثر بر سئوی سایتتان (off-page seo) فراهم آوردن یک فهرست کلی مناسب از پیوندهای پشتی‌تان است. Linkody شما را قادر می‌سازد از طریق یک رابط کاربری آسان به شناسایی، ردگیری، تحلیل و رد پیوندهای پشتی بپردازید.

صرف نظر از این کار، این ابزار در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در همه‌ی روزهای هفته پیوندهای سایت شما را بررسی می‌کند و هر تغییری را به اطلاع شما می‌رساند، تا اگر یکی از پیوندها از میان رفت یا از کار افتاد بتوانید فورا واکنش نشان دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های Linkody قابلیت «جاسوسی» از پیوندهای پشتی رقبای شما است. به‌سادگی آدرس صفحه‌ی وب رقیبتان را وارد کنید و بگذارید این ابزار همه‌ی پیوندها و اندازه‌گیری‌ها را استخراج کند. اطلاعاتی که به شما برگردانده خواهد شد کمکتان خواهد کرد تا برای پیوندهای پشتی برندتان فرصت‌هایی باکیفیت و متناسب بیابید.

وقتی بحث از ردگیری پیوندهای پشتی باشد، ابن ابزار بصیرت‌های مفیدی را در مورد مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری موجود، از قبیل مشخصه‌ی rel، وضعیت نمایه‌سازی گوگل، اقتدار دامنه‌ی وب‌سایت (Domain Authority)، نمره‌ی اسپم، رتبه‌ی الکسا و بسیاری معیارهای دیگر، برایتان فراهم خواهد کرد.

افزون بر همه‌ی اینها، شما خواهید توانست گزارش‌هایی بدون ذکر نام نرم‌افزار (white-label) تهیه کنید و آن را با تیم یا مشتریانتان به اشتراک بگذارید، با این قصد که آنها از نوع گسترش لینک‌های پشتی و میزان پیشرفت شما در فرایند پیوندسازی تصویر بهتری پیدا کنند.

  1. ابزار UpCity’s SEO Report Card

قیمت: رایگان

هدف: سهم تبلیغات (Share of Voice)

ابزار SEO Report Card از شرکت UpCity به شما اجازه می‌دهد برای پی بردن به قدرت ایستادگی وب‌سایتتان در برابر رقبا سایتتان را تحلیل کند.

ابزار SEO Report Card، با گرفتن بعضی از مشخصات تماس شما، گزارشی تهیه می‌کند که موارد زیر را پوشش می‌دهد:

  • تحلیل رتبه‌بندی. تصویری از رتبه‌ی سایت شما در گوگل، یاهو و بینگ. رتبه‌ای که به شما نشان داده می‌شود به کلیدواژه‌ی اصلی‌ای بستگی دارد که هنگام وارد کردن اطلاعات برای درخواست گزارش انتخاب کرده‌اید.
  • پیوندسازی. گزارشی تصیلی از تعداد سایت‌هایی که به سایت شما پیوند پشتی دارند.
  • تحلیل فضای سایت (On-Site). نگاهی به میزان موفقیت شما در اعمال کلیدواژه‌ی اصلی در سرتاسر سایتتان.
  • دسترسی‌پذیری وب‌سایت. بخشی که بر زمان لود شدن سایت شما و آسانی دسترسی‌پذیری کاوشگران به سایتتان متمرکز است.
  • معیارهای اعتماد. نگاهی کلی به سطح اعتمادپذیری یا اقتدار سایت شما.
  • نمایه‌نویسی کنونی. اشاره‌ای به تعداد صفحاتی که در سایت شما نمایه شده است.
  1. ابزار SEMrush

قیمت: رایگان

هدف: بررسی کلیدواژه‌ای

SEMruch یک پیشخوان بسیار مفصل است که گزارش‌هایی را از عملکرد دامنه، چه در سطح سایت و چه در سطح صفحات خاص، ارائه می‌دهد. این وب‌سایت جعبه‌ابزارهای مختلفی را در اختیاز شما قرار می‌دهد که یکی از آنها جعبه‌ابزار سئو است.

یکی از ویژگی‌های اصلی این ابزار این است که به شما اجازه می‌دهد به یک صفحه‌ی وب متصل شوید و ببینید آن صفحه برای چه کلیدواژه‌هایی رتبه‌بندی می‌شود، با نظر به آن کلیدواژه‌ها چه رتبه‌ای را به دست آورده است، حجم جستجوی آن کلیدواژه‌ها ماهانه چقدر است، و اموری از این دست.

دیگر ابزارهای جعبه‌ابزار سئو شما را قادر می‌سازند عملکرد صفحه‌ی خودتان را با رقبا مقایسه کنید، پیوندهای پشتی دیگر سایت‌ها به سایتتان (یا همان پیوندسازی) را تحلیل کنید، به بررسی کلیدواژه‌های مناسب بپردازید، و از فرصت‌های مشابه سئو در سطح صفحات بهره ببرید.

 

 

 

استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام و جذب مشتری 2020 بیشتر بخوانید

 

 

  1. ابزار Screaming Frog’s SEO Spider

قیمت: نسخه‌ی سبک رایگان است (با بعضی محدویت‌ها*) و نسخه‌ی پولی سالانه ۱۶۰ دلار هزینه دارد

هدف: تحلیل وب‌سایت

ابزار SEO Spider از شرکت Screaming Frog بهترین دوست بازاریابان مبتنی بر جستجو است.

این برنامه که به‌طور خاص برای افراد دارای ذهنیت سئو طراحی شده است، به کاوش در سایتی که شما مشخص کرده‌اید می‌پردازد و آدرس صفحات (URL) را برای یافتن مشکلات رایج سئو بررسی می‌کند. این برنامه یک فرایند زمان‌بر را به یک فرایند ساده و سریع تبدیل می‌کند ــ به‌ویژه وقتی پای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر در میان باشد. ارزیابی دستی این تعداد از آدرس‌ها می‌تواند ساعت‌ها یا حتی روزها طول بکشد.

حال بیایید از نزدیک نگاهی به شیوه‌ی کار این ابزار بیندازیم:

این برنامه، که با جاوا نوشته شده است، کاملا با شهود اولیه‌ی کاربر سازگار است و به‌آسانی می‌توان میان تب‌های آن جابجا شد. علاوه بر این، شما می‌توانید هر بخشی از داده‌ها یا همه‌ی آن را برای تحلیل‌های بعدی به صورت جدول‌های اکسل ذخیره کنید. حال فرض کنیم که شما برای پایش پیوندها یا رتبه‌بندی‌های مرتبط با کلیدواژه‌های مشخص از Optify، Moz یا RavenSEO استفاده می‌کنید؛ در این صورت شما می‌توانید به‌آسانی از جداول اکسل یک فایل .csv‌ خروجی بگیرید، چند تغییر اندک‌شمار در صورت‌بندی آن اعمال کنید و سپس آن را در ابزارهای مذکور آپلود کنید.

* محدودیت‌های این نسخه چنین‌اند: شما به‌ازای هر وب‌سایت صرفا می‌توانید ۵۰۰ آدرس را اسکن کنید، و به گزینه‌های تنظیمات و ویژگی‌های سورس کد نیز دسترسی کامل ندارید. برای حذف این محدودیت‌ها می‌توانید لایسنس دوازده ماهه را حدود ۱۶۰ دلار خریداری کنید.

  1. ابزار Found’s SEO Audit Tool

قیمت: رایگان

هدف: گزارش‌گیری از وب‌سایت

می‌خواهید در نتایج جستجو بالاتر از رقبای خودتان قرار بگیرید؟

(چه کسی چنین چیزی را نمی‌خواهد؟)

ابزار SEO Audit از شرکت Found ابزاری است با کاربرد آسان، برای بازاریابانی که به دنبال شناسایی (و حل) خطاهای رایج سئو در یک و‌ب‌سایت هستند.

به‌سادگی آدرس صفحه‌ی مد نظرتان را وارد کنید و یک گزارش سئوی فوری و خودکار دریافت کنید. ابزار SEO Audit به سه بخش مهم تقسیم شده است:

  • مسائل فنی. این بخش از عواملی همچون کانونی‌سازی (canonicalization) دامنه و نقشه‌های XML‌ سایت گزارش تهیه می‌کند.
  • مسائل محتوایی. این بخش بر عوامل اثرگذاری همچون کلیدواژه‌ها و داده‌های متا متمرکز است.
  • تحلیل پیوندهای بیرونی. هدف این بخش ارزیابی کمیت و کیفیت پیوندهای بیرونی است.

همچون Woorank، این ابزار نیز پس از اجرای فرایند گزارش‌گیری به شما اجازه می‌دهد  به‌آسانی نتایج را در قالب فایل PDF دانلود کنید و بی هیچ دردسری آن را در سازمان خودتان به اشتراک بگذارید.

  1. ابزار Remove’em

قیمت: ۲۴۹ دلار به‌ازای هر دامنه، یا عضویت ماهانه حداقل ۹۹ دلار

هدف: پیوندسازی

آیا تاکنون به خریدن پیوند اقدام کرده‌اید؟ آیا با استفاده از یک پیام و پیوند واحد در بخش نظرات مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها اسپم ایجاد کرده‌اید؟ اگر این کارها کرده‌اید ما این یک بار را از خطا شما خواهیم گذشت، اما گوگل هرگز چنین بخششی از خود نشان نخواهد داد.

پیوندهای مصنوعی با غیرطبیعی این قابلیت را دارند که به‌طور جدی بر روی رتبه‌بندی شما در جستجو اثر بگذارند. برای پاکسازی اینگونه پیوندها به ابزار Remove’em نگاهی بیندازید.

این ابزار سودمند پروفایل پیوندهای پشتی شما را اسکن می‌کند و برای آن پیوندها و دامنه‌هایی که باید برای حذف لینک‌هایتان با آنها تماس بگیرید فهرستی از اطلاعات تماس در اختیار شما قرار می‌دهد. گزینه‌ی دیگری هم پیش روی شما است: این ابزار شما را قادر می‌سازد در صورت تمایلتان از فهرست مذکور خروجی بگیرید و با استفاده از ابزار گوگل آنها را از اعتبار ساقط (disavow) کنید. (این ابزار در اصل به گوگل می‌گوید که از این پیوندها برای کاوش در سایت شما استفاده نکند.)

 

 

 

استفاده از اینستا برای بیزینس 2020 بشتر بخوانید

 

 

  1. ابزار Varvy’s SEO Overview Tool

قیمت: رایگان

هدف: گزارش‌گیری از وب‌سایت

این ابزار گزارش‌گیری سئو اطلاعاتی را درباره‌ی قدرت دامنه، پیوندها، سئوی تصاویر، آمارهای اجتماعی و یادکردها (منشن)، سئوی صفحه‌ای/فنی، سرعت صفحه و غیره برای کاربران فراهم می‌کند.

گزارش جامع این ابزار در کمتر از یک دقیقه آماده می‌شود و با باریک‌بینی به جنبه‌های گوناگون عملکرد وب‌سایت شما می‌پردازد. شما خواهید دید که این ابزار از تیک‌های سبز، ضربدرهای قرمز و علامت تعجب‌های زرد برای اشاره به میزان اهمیت مشکلات استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های محبوب این ابزار، از نظر ما، مرور کلی و تفصیلی تصاویر است.

این بخش از گزارش بر قدرت تصاویر به‌کاررفته در وب‌سایت شما تمرکز می‌کند و این کار را با تحلیل متن جایگزین تصاویر (alt text) انجام می‌دهد. اگر از کلمات زیادی استفاده می‌کنید یا  متن جایگزین را از یاد می‌برید، یا اگر متن جایگزین به‌کاررفته‌یتان ضعیف به نظر برسد، این ابزار شما را از این مشکلات مطلع خواهد کرد تا بتوانید هر تغییری را که ضروری است به انجام برسانید.

شما هرگز نخواهید توانست از پشت پرده‌ی گوگل آگاه شوید و هر آنچه آنها درباره‌ی سایت شما می‌دانند (یا نمی‌دانند) بدانید. اما از طریق به‌کاربستن روش‌های پیشنهادی سئو و با بهره‌برداری حداکثری از ابزارهایی همچون آنهایی که در این فهرست از‌ آنها یاد کردیم، می‌توانید احتمال این را بالا ببرید که وب‌سایتتان در پاسخ به عبارات جستجوی درست در رتبه‌های بالا ظاهر شود.

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =