مشاوره رایگان

نمونه کارها

چگونه خود را در سئو بروز نگه داریم ؟

چگونه در سئو بروز باشیم

آیا به نظرتان نمی‌سد که هر وقت سرتان را می‌چرخانید یک به روز ‌رسانی جدید برای سئو عرضه شده است؟ مدام چیزهایی درباره ی مرغان ماهی خوار و پانداها و پنگوئن ها می‌شنوید، اما اینها دیگر به چه معنا است؟ (اصلا این حیوانات چه ربطی به بهینه سازی برای موتورهای جستجو دارند؟)

همراه ماندن با همه ی چیزهایی که در دنیای سئو رخ می‌دهد می‌تواند بسیار گیج کننده باشد. اگر متخصص سئو نباشید و با اصطلاح شناسی به‌روزرسانی های موتورهای جستجو آشنا نباشید این کار چه بسا سخت تر هم خواهد بود. اما به هرحال غیر ممکن نیست.

برای همراه ماندن با گرایش های سئو و برای اطمینان یافتن از اینکه آخرین اطلاعات مرتبط با سئو دم دست شما است، چند کار دیگر وجود دارد که باید انجام دهید. در ادامه به فرآیندی اشاره می‌کنیم که برای پیوسته مطلع ماندن می‌توانید از آن تبعیت کنید.

  1. ایجاد یک استریم در توییتر

توییتر برای دسترسی سریع و بدون اتلاف وقت به اخبار ابزاری فوق العاده است، بنابراین برای آغاز یک استریم در توییتر در مورد بعضی واژه هایی که با سئو مرتبط هستند ایجاد کنید. از واژگانی همچون « الگوریتم گوگل »، « پاندای گوگل »، « مرغ ماهی خوار گوگل »، « پنگوئن گوگل » استفاده کنید. شما می‌توانید از واژگانی همچون « سئو » و « بهینه سازی برای موتور جستجو » استفاده کنید، اما با این کار احتمالا در انبوهی از توییت ها غرق خواهید شد. بنابراین پیشنهاد من برای شما این است که عبارت مورد استفاده یتان را مشخص و ساده انتخاب کنید.

علاوه بر دنبال کردن واژگان مرتبط با سئو در توییتر، اندیشمندان برجسته ای را نیز که در مورد سئو صحبت می‌کنند دنبال کنید. اینها می‌توانند شامل موارد زیر باشند هرچند محدود به اینها نیستند:

  • Matt Cutts
  • Danny Sullivan
  • Rand Fishkin

اگر مشتری هاب اسپات هستید می‌توانید این کار را مستقیما در اکانت هاب اسپات خودتان و از طریق Social Inbox انجام دهید ، به محض ورود به ابزار Social Media نام فرد یا عنوان را در نوار بالایی جستجو کنید. برای مثال من عبارت « الگوریتم گوگل » را جستجو خواهم کرد.

نتایج جستجوی شما همچون این تصویر به شما نشان داده خواهد شد. بخش بالایی به شما افرادی را نشان می‌دهد که می‌توانید دنبال کنید، کسانی که درباره ی واژگان جستجوی شما صحبت می‌کنند. توییت هایی که در پایین ارائه شده‌اند افرادی را نشان می‌دهند که از واژگان جستجوی شما یاد کرده‌اند.

هنگامی که آماده بودید بر اساس نتایجتان یک استریم را در Social Inbox ایجاد کنید، بر روی « ایجاد استریم بر اساس الگوریتم گوگل » ، یا هر آن چیزی که واژه های جستجوی شما بوده است ، در بالای صفحه کلیک کنید. به یاد داشته باشید که شما همچنین قادر خواهید بود تقریبی از تعداد توییت هایی را که هر ساعت خواهید دید دریافت کنید.

  1. عضویت در وبلاگ های مرتبط با سئو

هر وقت تغییری اساسی در سئو پدید می‌آید، شاهد انتشار محتواهای آموزشی در وبلاگ های مرتبط با سئو هستیم، محتواهایی که به بقیه ی افراد کمک می‌کنند درکی از این تغییر جدید پیدا کنند. برای اطمینان یافتن از اینکه چیزی از دستتان نخواهد رفت، یک خوراک RSS برای خودتان به راه بیندازید ، یا از طریق پست الکترونیکی در این وبلاگ ها عضو شوید. شاید با مقالاتی مواجه شوید که بیش از اندازه به پیچ و خم قضایا وارد شده‌اند، اما اشکالی ندارد ، نادیده یشان بگیرید و صرفا بر پست هایی متمرکز شوید که شما را از گرایش های جدید و به روزرسانی های اخیر، یعنی چیزهایی که بر شیوه ی کار شما تاثیر می‌گذارند مطلع می‌کنند.

اگر می‌خواهید یک قدم دیگر به پیش بروید، برای بعضی از واژگان مرتبط با سئویی که در استریم توییترتان از آنها استفاده کرده‌اید هشداری را از طریق Google Alert ایجاد کنید. این کار به شما این اطمینان را خواهد داد که، بسته به ترجیحاتتان، به صورت لحظه ای، روزانه یا هفتگی از پست های جدید مطلع شوید.

در ادامه به چند وبلاگ فوق العاد‌ی مرتبط با سئو اشاره می‌کنیم. شما می‌توانید خوراک RSS یا عضویت های ایمیلی تان را با این وبلاگ ها آغاز کنید:

  1. به‌روز ماندن در سئو با کمک ابزارهای Google Webmaster

ابزارهای Google Webmaster صرفا راهی برای این نیستند که افراد از بهینه سازی مناسب سایت هایشان اطمینان پیدا کنند. بله، این کار را می‌کند، اما همچنین مجموعه ای از منابع را در اختیار شما می‌گذارد که بهترین اقدامات سئوی ممکن در آنها توضیح داده شده است. از این طریق شما می‌توانید به اطلاعاتی درباره‌ی سئو، شیوه‌ی خزیدن گوگل در سایتتان، و بسیاری چیزهای دیگر پی ببرید.

ابزارهای Google Webmaster همچنین می‌توان اطلاعاتی مفصل درباره‌ی عملکرد سایت شما برایتان فراهم کند، از قبیل عبارات جستجو، پیوندهای درونی، کلیدواژه هایی که رتبه هایتان را مدیون آنها هستید، و بسیاری چیزهای دیگر.

  1. اختصاص ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در هر هفته به یادگیری

اگر واقعا می‌خواهید درباره‌ي همه چیز سئو مطلع بمانید، مهم است که زمانی را برای استفاده ی فعالانه از اطلاعات به‌دست آمده کنار بگذارید. خیلی خوب است اگر بتوانید بیش از پانزده الی سی دقیقه در هفته برای چنین کاری وقت بگذارید، اما صرفا یک بررسی هفتگی نیز به شما کمک خواهد کرد تا کم و بیش در جریان اطلاعات بمانید.

اگر می‌خواهید عمیق تر کار کنید، احتمالا باید وقت بیشتری را به خودتان اختصاص دهید. چه بخواهید زمان کمتری را صرف این کار کنید، چه زمان بیشتری را، به هر حال، در تقویمتان وقتی را خالی کنید، تا مطمئن شوید که از منابع به دست آمده به درستی استفاده خواهید کرد.

  1. استفاده از پنل سئوی هاب اسپات

اگر یکی از مشتریان هاب اسپات و از کاربران وبلاگ COS باشید، احتمالا این اواخر شاهد یک افزوده ی تازه به ابزار وبلاگی تان ، یعنی پنل سئو ، بوده‌اید که به شما توصیه های عملی درباره ی شیوه ی بهینه سازی محتوای وبلاگتان عرضه می‌کند. زیبایی این پنل این است که همزمان با به روزرسانی های سئو این پنل نیز مطابق با به روزترین اطلاعات درباره ی شیوه ی بهینه سازی محتوا برای سئو بروز می‌شود.

اینگونه به این افزوده نگاه کنید: همه‌ی اطلاعاتی که درباره‌ی سئو و جدیدترین گرایش های آن می‌آموزید به قالب پنلی درآمده است که به شما کمک می‌کند هر روز بروز بمانید. شما شاهد فهرستی از نکته‌های عملی، توصیه هایی درباره‌ی پیونددهی، و حتی پیشنهادهایی برای ترغیب بینندگان (call-to-action) به‌قصد بهبود نرخ تبدیل تان خواهید بود.

  1. پیوستن به گروه های لینکدین متمرکز بر سئو

هر وقت می‌خواهم شاهد مباحثاتی هوشمندانه درباره‌ی موضوعاتی باشم که بر شغل یا تکالیف روزمره‌ی من تأثیر می‌گذارد، به سراغ گروه های لینکدین می‌روم. در این گروه ها انبوهی از منابع، مقالات، و مباحث وجود دارد که می‌تواند نیاز هر کسی را که درباره ی سئو نیاز به کمک دارد برآورده کند، بنابراین شما می‌تواند مطمئن باشید که در این گروه‌ها از به‌روزرسانی های بزرگ چیزهایی خواهید شنید. بهتر اینکه شما این فرصت را خواهید داشت که سؤالاتتان را بپرسید و به افراد دیگری که به به روزرسانی ها علاقه مندند و چیزهای بسیاری درباره‌ی سئو می‌دانند متصل شوید.

من شخصا گروه های لینکدین زیر را پیشنهاد می‌کند ــ اما خودتان پا پیش بگذارید و گروه های دیگری را که شاید پیوستن به آنها مورد علاقه یتان باشد بیابید:

 

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =