مشاوره رایگان

چگونه بلاگر شویم ؟ با معرفی انواع بلاگر

چگونه بلاگر شویم ؟ یک سوال که این روزها خیلی ها میپرسند. اما بیایید قبل از اینکه بپردازیم چگونه بلاگر شویم ؟ به این بپردازیم که بلاگر کیست ؟ بلاگر به کسی گفته میشود که در بستر اینترنت با توجه به تخصص خود اقدام به تولید محتوا برای بیان نظرات یا تجارب خود می نماید . از سالها قبل اشخاصی صاحب نظر در مجلات ، وبلاگ ها و یا شبکه های اجتماعی اقدام به ثبت نظرات خود می کرده اند .

در عصر دنیای شبکه های اجتماعی بلاگر ها بیشتر و بهتر دیده شده و در ایران ما به یک شغل تمام وقت تبدیل گشته است . بلاگر ها محدود به فضا و بستر خاصی نبوده و نیستند ، اما با توجه به شاخه های انتخابی برای تولید محتوا ، فرهنگ جامعه هدف و همچنین قوانین جاری کشور اقدام به انتخاب بستری می نمایند .

برخلاف  تعریف اشتباهی که از بلاگرها  بیشتر شنیده می شود بلاگر کسی که پست زیاد بگذارد و دنبال کننده زیادی جذب کند ، نمی باشد . بلاگر شاید تعداد دنبال کننده ی زیادی نداشته باشد اما به علت تولید محتوای با کیفیت ، تاثیر گذاری بالایی در میان مخاطبان خود دارد. بلاگر ها برای تولید محتوای با کیفیت ، زمان می گذارند و نحوه ی زندگیشان را با مخاطبانشان شریک می شوند . اگر به دنبال جوابی برای اینکه چگونه بلاگر شویم هستید با ما تا انتها همراه باشید.

چگونه بلاگر شویم؟ آنچه یک بلاگر نیاز دارد

شما ابتدا برای تبدیل شدن به بلاگر باید تعیین نمایید در چه شاخه ای قصد تولید محتوا دارید این اولین گام شما برای جواب به سوال چگونه بلاگر شویم است . این تصمیم بسیار مهم می باشد. چرا که بعد ها تغییر سیاست پیج ، کاری بسیار سخت است. و باید بدانید دنبال کننده های شما بخاطر آن تخصص است که شما را دنبال می کنند و بعد از چنین تغییری ، ریزش دنبال کننده خواهید داشت . بعد از تعیین سیاست و موضوع پیج ، شما باید یک نام انتخاب نمایید . انتخاب نام مناسب با توجه به حوزه ی فعالیت ، بر رشد صفحه شما بسیار تاثیر گذار است . داشتن برنامه و سناریو برای تولید محتوا و نقشه ی راه نیز کمک شایانی در رشد صفحه ی شما دارد . بسیاری از بلاگرها متشکل از یک تیم حرفه ای هستند و یا از تعداد نفراتی متخصص بهره می برند تا  بتوانند به بهترین شکل محتوای با کیفیت تولید نمایند . اکثر شبکه های اجتماعی دارای دو مدل صفحه با توجه به نیاز کاربر می باشند. صفحات تجاری و شخصی . شما برای فعالیت بلاگری فراموش نکنید که باید پیج بیزنس یا تجاری را انتخاب نمایید .

انواع بلاگر

ضمینه فعالیت برای بلاگر ها به وسعت تمامی تخصص ها است . اینکه یک بلاگر در چه زمینه فعالیت کند کاملا به روحیات و علایق فرد بر می گردد . شما ممکن است استاد فیزیک باشید و مباحث فیزیک را به شکل جذاب برای مخاطبان خود توضیح بدهید . یا یک آشپز باشید و از دستور پخت های متنوع برای تهیه غذا استفاده نمایید و برای مخاطبان خود این روش یا دستور پخت را به اشتراک بگذارید . انتخاب شاخه به عهده شماست و باید بهش علاقه داشته باشید و ادامه بدهید . چون اگر در نیمه راه پشیمان شوید تغییر مسیر صفحه (پیج) کاری بسیار سخت می باشد . در ادامه ما به چند شاخه از موضوعات برای بلاگر شدن اشاره می نماییم .

 

 

 

بیشتر بخوانید : بلاگر کیست ؟همراه با معرفی برترین بلاگرها 

 

 

 

بلاگر فناوری دیجیتال

بلاگر فناوری دیجیتال  با توجه به نامشان در حوزه دیجیتال فعالیت دارند . این بلاگر ها  به انباکس (onbox) محصولات جدید از کمپانی ها ، تحلیل و بررسی محصول ، مقایسه و تجربیاتشان از کار با تولیدات این حوزه بیان می کنند . نکته ای که نباید فراموش کرد افراد مشتاق برای این حوزه به نسبت نام محبوبش ، کمتر بوده و تعداد دنبال کننده های پیج های بزرگ این شاخه به اعداد میلیونی فعلا نرسیده است .

بلاگر غذا

بلاگر غذا یا همان فود بلاگر ها حوزه فعالیتشان در صنعت غذا و خورد خوراک می باشد . این بلاگر ها به آموزش آشپزی ، طرز تهیه با دستور پخت های متنوع و معرفی برند های با کیفیت  فعال در این حوزه می باشد . البته بعضی از این بلاگر ها در ایران تبدیل به بلند گوی تبلیغاتی رستوران ها شده اند و از رسالت خود که تولید محتوای صادقانه و مستقل می باشد دور شده و هر رستوران را فارغ از کیفیت و معیارهای دیگر تبلیغ می کنند . این شاخه از بلاگری امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته که البته با توجه به سیر مسیر اشتباه ، رشد دنبال کننده های آن ها کاهشی می باشد .

بلاگر بیوتی

بلاگر بیوتی یا زیبایی حوزه فعالیتشان در صنعت زیبایی می باشد . بیشتر به معرفی محصولات زیبایی و آرایشی و همچنین روش های جدید آرایشی می پردازند . بر خلاف نام این شاخه از بلاگر ها که تصور می شود  بانوان مخاطب اصلی آنها باشند هستند  آقایانی که به این شاخه علاقه دارند و دنبال می کنند . این شاخه از بلاگری نیازمند تجربه و دانش بالا می باشد و با توجه به علاقه عام مردم به این شاخه از پتانسیل بالایی برای دنبال کننده ها برخوردار است .

بلاگر مد

بلاگر مد یا فشن بلاگر ها نیز در زمینه مد و صنعت پوشاک فعالیت دارند . هر چند این بلاگرها با بلاگر های زیبایی نیز با توجه به تغییر مد باید در ارتباط باشند . حوزه فعالیتشان نمایش رنگ و استایل های مد سال می باشد . و به بررسی کیفیت محصولات و همچنین برند های فعال در این حوزه می پردازند و آموزش هایی برای استایل های متنوع ، برای سال یا فصل های مختلف در نظر میگیرند. این شاخه نیز با توجه به علاقه عام مردم مورد توجه می باشد .

بلاگر بازی

بالاگر بازی در صنعت بزرگ تولید بازی فعالیت دارند . این حوزه برخلاف نامش دارای پیچیدگی ها و وسعت بسیار زیادی می باشد که بلاگر های متفاوتی هم دارد . بلاگر بازی های دیجیتال یا گیمینگ ، بلاگر هایی هستند که به تشریح و بیان تجربیات از بازی هایشان می پردازند. همچنین در صورت انتشار ورژن جدید از بازی یا کنسول جدید به بیان و ثبت نظرات خود می پردازند . اما شاخه ی دیگر بلاگر بازی به معرفی بازی هایی مثل برد گیم ها و به صورت کلی بازی های فیزیکی می پردازند . این بلاگر ها بیشتر به آنباکس کردن گیم ها ، آموزش بازی کردن با گیم ها و ثبت نظرات یا تجربیات بازی خود می پردازند . با توجه به عدم وجود رده سنی خاص و همچنین علاقه اکثر مردم به بازی این سبک از بلاگر ها نیز دارای محبوبیت و دنبال کننده های بسیاری می باشند .

 

 

 

بیشتر بخوانید : ادمین پیج اینستاگرام متخصص مدیریت پیج شما

 

 

 

تفاوت بلاگر با سایر افراد فعال در حوزه شبک های اجتماعی

بلاگر با توجه به تخصص خود و محتوای منتشر شده اش ، مخاطبان او را پیدا می کنند و شبکه اجتماعی یا بستر اینترنت باعث کسب شهرت اش می شوند . بلاگر تلاش می کند محتوای با کیفیت تولید نماید و در محتوایش به سوالات و نیاز های مخاطبانش پاسخ بدهد . با توجه به تعریف بلاگر نمی توان به هرکسی که در شبکه های اجتماعی دنبال کننده بالایی دارد و محتوای زیادی تولید میکند گفت بلاگر . چون باید محتوا دارای سمت و سو و بیان تخصص باشد و همچنین یکسری استاندارد ها در تولید محتوا باید در نظر گرفته بشود . به این تفاسیر می توان یک بلاگر را از فرد معروف در شبکه اجتماعی متماییز نمود . بلاگر ها معروف مثل نواب ابراهمی (بلاگر غذا ) مهدی شجاری ( بلاگر فناوری دیجیتال ) صدف بیوتی (بلاگر زیبایی ) و .. می باشند .

چگونه بلاگر شویم آن هم از نوع موفق

یک بلاگر زمانی در شاخه خود سرآمد از بقیه می شود که به حوزه خود علاقه داشته باشد ، محتوایی باکیفیت تولید نماید ، از تیم خوب و تجهیزات مناسبی بهره ببرد ، فعالیت مداوم داشته باشد ، از ویژگی ها و قابلیت های شبکه مورد استفاده مطلع باشد و بروز رسانی ها را دنبال کند و  برای پست هایش مخاطبان هدف داشته باشد . این سرفصل هایی برای موفقیت می باشند . فراموش نکنید فعالیت مداوم به معنای تعداد بالای مطلب گذاری نمی باشد . منظور از فعالیت های مداوم این است که فاصله بین یک پست زمان زیادی مثلا یک ماه نشود . به صورت کلی بلاگر خوب کسی است که بتواند با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار کند . بیان راحت و قابل درک برای همه داشته باشد که از مهمترین روش ها برای برقراری ارتباط موثر است . مخاطبان خود را به چالش دعوت کند ، با مخاطبان از طریق دایرکت مسیج در ارتباط باشد ، نظرات آنها را برای بهبود صفحه ها جویا شود . مسابقه برگزار کند . و از مخاطبان بخواهد تا آن ها را  به سایرین معرف نمایند . و هرگز فراموش نکنید جلب اعتماد افراد سخت است و از دست دادن آن راحت ، پس در محتوای خود صداقت و جانب عدالت داشته باشید تا اعتماد مخاطب را بتوانید جلب و هیچ وقت از دست ندهید .

کلام آخر

با اینکه این روزها بلاگرها و اینفلوئنسرهای زیادی می‌بینیم ، اما بلاگرهای موثر و موفق تعداد کمی دارند . این افراد در جامعه مخاطبین‌ شان افراد تاثیرگذاری هستند ، ارزشی را به آنها ارائه می‌کنند و یا مشکلی را حل می‌کنند . بنابراین بلاگر شدن فقط ساخت یک اکانت اینستاگرام و تولید محتوا نیست . برای بلاگر شدن علاوه بر مهارت‌های اینستاگرام و تولید محتوا، باید اعتماد به نفس داشته باشید ، خودتان را بشناسید و به دنبال ارائه شخصیت و برند شخصی خودتان باشید . در نهایت ، موفقیت در بلاگری یک شبه یا یک ساله به دست نمی‌آید ، بلکه به صبر و تلاش مداوم احتیاج دارد . امیدواریم جواب سوالتان را درباره ی اینکه چگونه بلاگر شویم گرفته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره رایگان از مشاورین ما از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید .

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =