مشاوره رایگان

طراحی سایت خرید و فروش صفر تا صد

طراحی سایت خرید فروش

طراحی سایت خرید و فروش مناسب افرادیست که قصد ارائه محصول خود به صورت مستقیم دارند یا به عنوان یک واسط میخواهند اقدام به خرید و فروش کالا در بستر اینترنت انجام دهند . طراحی سایت خرید و فروش اما برای تمامی کسب و کار ها یک مفهوم جامع دارد ، و آن این است : ایجاد بستری در فضای اینترنت که مخاطبان بتوانند به راحتی محصولات را مشاهده ، انتخاب و خریداری نمایند . شما برای سایت خرید و فروش باید تمامی ویژگی های یک فروشگاه فیزیکی را تعریف نمایید ، و علاوه بر آن ویژگی های بیشتری نیز باید در نظر بگیرید تا یک خاطره خوب از برندتان در خرید انلاین صورت گرفته در ذهن مخاطب به یادگار بماند . شما در سایت خرید و فروش نیاز نیست حتما تمامی محصولاتی که توسط خودتان تولید شده را ارائه نمایید. بلکه در سایت خرید و فروش شما می توانید مانند دیجی کالا با عرضه مستقیم محصولات از تولید کنندگان عمل کنید . یا مانند سایت کشمون با قرار دادن محصولات کشاورزی در بسته بندی مرغوب همراه با نام برند خودتان ، از کشاورز به مصرف کننده عرضه نمایید . با توجه به تنوع حوزه ی فعالیت سایت های خرید و فروش ، شما می توانید سایتی با محصولات تخصصی یا فروشگاهی برای عرضه تمامی محصولات داشته باشید . نکته ای که نباید برای تامین محصولات سایت خرید و فروشتان فراموش کنید ، نیاز به تعامل با تولید کنندگان یا فروشگاه های فیزیکی می باشد .

تعیین اهداف سایت خرید و فروش

شما برای طراحی سایت خرید و فروش باید مراحلی را طی نمایید که ما در ادامه به آن  اشاره خواهیم نمود . اما اولین اقدام شما  برای افتتاح یا راه اندازی یک سایت خرید و فروش تصمیم گیری در مورد اهداف ، حوزه و نوع فعالیت سایت می باشد . به زبان ساده تر شما ابتدا باید نقشه راهی را که سایت خرید و فروش شما قرار است طی نماید را مشخص نمایید . بعد باید تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید در یک حوزه خاص و تخصصی فعالیت نمایید به طور مثال فقط لوازم آرایشی و بهداشتی یا کالای دیجیتالی یا که می خواهید در تمامی دسته بندی ها و کالا ها فعالیت داشته باشید . نکته ای که نباید فراموش کنید این است که در فروشگاه هایی که تمامی محصولات موجود می باشد حوزه و نوع فعالیت دارای پیچیدگی های در هم تنیده می باشد که ما شروع کار با چنین حجم از فشار را توصیه نمی کنم . مثال ما برای شروع می تواند سایت موفق این حوزه یعنی دیجی کالا باشد که قدم به قدم به توسعه فروشگاه پرداخته است و در حال حاضر در تمامی دسته بندی ها و کالاها فعالیت دارد . به خاطر داشته باشید انتخاب نام و دامنه مناسب بخشی از شروع موفق یک سایت خرید و فروش می باشد. شما بایید نامی را انخاب نمایید که با مسیری که سایت می پیماید هم معنی باشد . به طور مثال سایت اجاره یا خرید و فروش ملک اسمی مانند کلید داشته باشد بیشتر در ذهن می ماند تا اسم سایتی مانند شابش که هردو در همین ضمینه فعالیت دارند و می توان گفت کلید در رقابت انتخاب نام برند و سایت موفق تر بوده است .

اهمیت طراحی سایت خرید و فروش

سایت شما عملکردی دقیقا مشابه فروشگاه فیزیکی دارد . در نظر بگیرید فروشگاهی با طراحی زیبا ، مدرن ، چیدمان مناسب اجناس و داشتن منطق برای ورود شما و تعیین مسیر مناسب برای رفتن مشتری و انتخاب محصول و خرید داشته باشد . طبیعتا چنین فروشگاهی در ذهن خریدار خاطره خرید بهتر نسبت به یک فروشگاه با نمایی قدیمی و بهم ریختگی اجناس و نداشتن هیچ منطق سیر و عبور مشتری در فروشگاه خواهد داشت .

در سایت های خرید و فروش هم همینطور است . یعنی شما باید طراحی شیک ، زیبا ، مدرن و دارای مسیر سیری راحت (رابط کاربری مناسب) برای مخاطب داشته باشید تا از زمان ورود تا خرید زمان کم صرف گردد و مسیر راحتی طی گردد .

شما برای طراحی سایت خرید و فروش ابتدا باید نیاز های مخاطبانتان را شناسایی و در پیاده سازی سایت آن ها را اعمال نمایید .

شما برای شناسایی این نیاز ها می توانید ابتدا خودتان را به عنوان یک مشتری ببینید و نیاز هایی که احساس می کنید را پیدا و در سایت اعمال نمایید .

یا شما می توانید برای پیدا کردن هرچه بهتر این نیاز ها از فرم های نظر سنجی یا مشاوره با کارشناسان این حوزه در طراحی سایتتان استفاده کنید و پخته تر عمل نمایید .

در طراحی سایتتان توجه داشته باشید که تا حد امکان ساده و از امکان سرچ محصول نیز برخوردار باشد تا مخاطب محصول مورد نظر را به راحتی پیدا نماید .

تولید محتوا برای سایت خرید و فروش

شاید فکر کنید سایت خرید فروش که نیازی به محتوا ندارد ؟ یا قرار هست چه محتوایی تولید شود تا بتوان مخاطب را جذب کرد ؟

بهتر است بدانید یک سایت خرید و فروش برای کسب رتبه بهتر در موتور های جست و جو و همچنین برقراری ارتباط با مخاطبان باید تولید محتوا داشته باشد. این محتوا می توانید به صورت متنی ، تصویری یا ویدیویی باشد . تصور کنید شما  مقاله هایی برای نقد و بررسی محصولات موجود در سایتتان منتشر نمایید . یا به صورت ویدیوی  از محصول موجود در سایت بسته گشایی نمایید . یا تصاویری از زوایایی مختلف محصول بگذارید تا از اندازه و ظاهره محصول ، مخاطب آگاه گردد . نکته ای که در تولید محتوا نباید فراموش کنید داشتن صداقت در تولید محتوا می باشد. شما باید کاملا محصول را برسی نمایید و نقاط قوت و ضعف آن را برای مخاطبان بگویید .

این روند بعد از خرید از فروشگاهتان و مشاهده بیان واقعی شما توسط مشتری باعث کسب اعتماد مخاطب می شود و او بعد از این اتفاق به یک بلندگو برای تبلیغات برندتان تبدیل می شود .

سئو

سئو برای سایت شما از نون شب هم واجب تر می باشد . سئو به فرایند بهینه سازی وب سایت برای موتور های جست و جو نظیر گوگل اطلاق می گردد . شما برای ارتقاء جایگاه سایتتان در موتور های جست و جو باید این بهینه سازی را انجام بدهید چون در صورتی که شما در نتایج ابتدایی جست و جو های مخاطبان نباشید انگار وب سایتی برای عرضه ی کالای مورد نظر مخاطب نداشته اید . سئو دارای مباحث و شاخه های فراوانی می باشد تا بتوانید به بهترین شکل سایتتان را برای موتور های جست و جو بهینه نمایید . توصیه ما این است که حتما از متخصصان این زمینه برای سایتتان بهره ببرید .

ایجاد تنوع در خدمات

شما باید سایتتان را تا جای ممکن به فروشگاه های فیزیکی نزدیک نمایید . در ذهن مخاطبان به صورت به القوه خرید حضوری از فروشگاه های فیزیکی قابل اعتماد تر و به خاطر امکان لمس و مقایسه نزدیک محصول مخاطبان می توانند ارتباط بیشتری برقرار نمایند . پس شما باید خدمات خود را به صورتی ارئه نمایید تا این ذهنیت را اصلاح و به مخاطبان اطمینان خاطر از انجام یک خرید خوب بدهید. این خدمات می تواند نظیر آسان تر کردن مراحل خرید ، اعمال تخفیف ، امکان سرچ راحت محصول ، امکان مقایسه ، مشاهده محصول و خیلی از قابلیت های دیگر باشد و با اعمال آنها شما می توانید خاطره خوب یک خرید شیرین را در ذهن مخاطبانتان حکاکی نمایید و با فروشگاه های فیزیکی وارد رقابت شوید . همچنین استفاده از قابلیت هایی همچون ارسال نظر توسط مخاطب ، چت آنلاین و تیکت پشتیبانی برای ارتباط بهتر مخاطبان با هم و با مشاورین و پشتیبانان شما می باشد . قرار دادن قابلیت ثبت نظرات مخاطبان یکی از راه های ارتباط مخاطبانتان با هم می باشد . این فرایند بسیار به رشد و توسعه سایت شما کمک خواهد کرد . به طور مثال مشتریان بعد از خرید محصول با ثبت نمره و نظراتشان در مورد محصول مسیر هموار تری برای مشتریان بعدی فراهم می کنند تا محصول را انتخاب نمایند . این فرایند به شما نیز کمک می کند تا از کیفیت و بازخورد محصولاتان در سایت مطلع گردید . و در صورت نیاز به موجود کردن مجدد اقدام نمایید و یا ایرادات محصول را برطرف نمایید . قابلت چت آنلاین یا گفت و گوی آنلاین با کارشناسانتان نیز می تواند کمک شایانی به خریداران نماید تا تصمیم بهتری بگیرند و خاطره خوشی از یک خرید خوب در سایت شما داشته باشند .

ثبت نام در سایت

با توجه به قوانین تجارت الکترونیک و نیاز به داشتن یکسری اطلاعات و تاییدیه از خریدار سایت و همچنین نیاز به آدرس برای ارسال محصولات ، شما باید یکسری اطلاعات را از مخاطبانتان بگیرید . در نظر داشته باشید در صورتی که امکان ثبت نام نداشته باشید خریدار با هربار ورود باید اطلاعات را وارد نماید و این موضوع کمی آزار دهنده هست و باید این قابلیت را در نظر بگیرید . فراموش نکنید با فرم های طولانی و دریافت اطلاعات غیر ضرور مخاطب را خسته و هم باعث صلب اعتماد از مخاطب شود . شما باید قوانین خرید الکترونیک و شرایط های مختلف را به مشتریان نمایش دهید . در نظر داشته باشید در صورتی که این قوانین را به شکلی قرار دهید که مخاطب مطلع نشود و بعد ها با سایت بر سر خرید خود دچار مشکلی شود و قوانین وضع شده در سایت شما به میل مخاطب نیست ، باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد . پس قبل از هر چیز قوانین را به صورت مشخص و در دید مخاطب خود قرار دهید و از دیده شدن آن توسط مخاطب اطمینان حاصل نمایید . که البته اینکار در صورتی که با تیم طراحی سایت حرفه ای همکاری کنید توسط خود متخصصن در نظر گرفته میشود.

 روش های پرداخت متنوع

شما برای سایت خرید و فروشتان مثل فروشگاه های فیزیکی باید از روش های پرداخت متنوعی بهره ببرید تا در جلب اعتماد مخاطب موفق تر باشید .

روش های پرداخت می تواند آنلاین یا در محل باشد . پرداخت آنلاین نیز می تواند به دو صورت شارژ حساب و خرید باشد و یا پرداخت هزینه محصولات انتخاب شده در انتها به صورت آنلاین می باشد . شما برای این بخش ابتدا باید نماد اعتماد الکترونیک را دریافت و بعد به درگاه های بانک متصل شوید تا کاربران بتوانند خرید خود را با پرداخت آنلاین انجام دهند .

روش پرداخت در محل شاید کمی قدیمی باشد ولی هستند افرادی که اعتماد به پرداخت آنلاین نداشته و اصرار سایت شما به داشتن فقط پرداخت آنلاین از دست دادن این دسته از مشتریان می باشد .

کلام آخر

شما در طراحی سایت خرید و فروش شاید به قابلیت ها و الزامات بیشتری احتیاج داشته باشید . که در این مقاله به بسیاری از آن ها اشاره نشده است. در صورتی که میخواهید یک سایت خرید و فروش حرفه ای با امکانات درخواستی خودتان داشته باشید میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید.

ما در تبلیغ 360 با بهرمندی از کادری حرفه ای و کارشناسان صاحب نظر می توانیم در طراحی سایت یا مدیریت سایتتان و همچنین در تولید محتوای مناسب در کنارتان باشیم و برای توسعه کسب و کارتان در کنارتان باشیم .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان از مشاورین ما از طریق راه های زیر اقدام نمایید .

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =