مشاوره رایگان

نمونه کارها

درباره ارزدیجیتال چه چیزهایی لازم است ، بدانیم؟

درباره ی ارزدیجیتال چه چیزهایی لازم است، بدانید؟

درباره ارز دیجیتال باید گفت که یک نوع پول دیجیتال است، یعنی خبری از شبکه و اسکناس نیست و همه چیز به صورت آنلاین است. شما می‌توانید بدون یک واسط مثل بانک ، ارز دیجیتال را به فرد دیگری انتقال بدهید . بیت کوین و اتر از ارزهای دیجیتال معروف و رایج هستند اما ارزهای دیجیتال جدیدی هر روز وارد بازار می‌شوند . افراد ممکن است از ارز دیجیتال برای پرداخت های سریع و عدم پرداخت هزینه های انتقال استفاده کنند . بعضی‌ها از ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند. شما می‌توانید ارز دیجیتال را با استفاده از کارت اعتباری یا روشی به نام ماینینگ به دست آورید . این ارز در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شود ، یا به صورت آنلاین ، یا بر روی رایانه شما و یا بر روی یک حافظه جانبی .

قبل از اینکه ارز دیجیتال بخرید باید بدانید که استفاده آن مثل استفاده از دلار یا ارزهای اینچنینی دیگر نیست . همچنین باید بدانید که کلاهبردارها از مردم درخواست می‌کنند که با ارزهای دیجیتال پرداخت‌های خود را انجام دهند چون می‌دانند که این پرداخت‌ها غیرقابل‌برگشت هستند.

  • ارزهای دیجیتال در مقابل دلار
  • سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
  • پرداخت با ارز دیجیتال
  • سرقت ارز دیجیتال (cryptojacking)
  • گزارش دادن کلاهبرداری
  • ارزهای دیجیتال در مقابل دلار

این واقعیت که ارزهای دیجیتال ، دیجیتال هستند تنها تفاوت مهم بین این نوع ارزها و ارزهایی مثل دلار نیست.

دولت‌ها از ارزهای دیجیتال حفاظت نمی‌کنند

بر خلاف حساب های سپرده بانکی ، ارزهای دیجیتال از حمایت و حفاظت دولتی برخوردار نیستند . اگر ارز دیجیتال خود را در یک کیف دیجیتال که توسط شرکت شما فراهم شده است ذخیره کنید و این شرکت تعطیل یا هک شود ، ممکن است دولت نتواند به شما در پس گرفتن این پول کمک کند ، در حالی که در مورد پول‌های بانکی این کار امکان پذیر است .

ارزش یک ارز دیجیتال دائما در حال تغییر است . سرمایه‌ای که امروز هزاران دلار ارزش دارد ممکن است فردا ارزش آن به فقط صدها دلار برسد . اگر ارزش پایین بیاید هیچ تضمینی نیست که دوباره بالا برود .

 

 

 

بیشتر بدانید: چرا پرداخت با بیتکوین بهتر است؟

 

 

 

درباره سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

درست مثل هر سرمایه گذاری دیگر ، در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال باید ریسک‌ها و نحوه پیدا کردن کلاهبرداری ها را بدانید . در ادامه چیزهایی که باید مد نظر داشته باشید را به شما می‌گوییم .

هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که شما سود می‌کنید.

هر کسی که بازگشت یا سود را به شما تضمین می‌کند به احتمال زیاد یک کلاهبردار است . در ارز دیجیتال هم همین مسئله وجود دارد . پولی را که با از دست دادن آن همه چیز را از دست می‌دهید سرمایه‌گذاری نکنید.

تمام ارزهای دیجیتال، یا شرکت های ارائه‌دهنده آنها ، مثل هم نیستند.

به ادعاهای شرکت‌های ارائه‌دهنده ارز دیجیتال دقت کنید . اسم شرکت و ارز دیجیتال ، و کلمه هایی مثل « نظرات » ( review )، « کلاهبرداری » ( scam ) یا « شکایت » ( complaint ) را سرچ کنید.

پرداخت با ارز دیجیتال

اگر می‌خواهید با ارز دیجیتال پرداختی را انجام بدهید باید تفاوت‌های مهم بین پرداخت با ارز دیجیتال و پرداخت با روش‌های سنتی را بدانید.

در پرداخت با ارز دیجیتال از همان حفاظت قانونی برخوردار نیستید .

در پرداخت با کارهای اعتباری اگر مشکلی پیش بیاید از حفاظت حقوقی برخواردار هستید . برای مثال ، اگر بخواهید از یک خرید منصرف بشوید ، شرکت ارائه ‌دهنده کارت اعتباری شما فرایندی دارد که به شما در پس گرفتن پول کمک می‌کند . پرداخت های ارز دیجیتال معمولاً غبرقابل بازگشت هستند . وقتی که با ارز دیجیتال پرداخت می‌کنید ، فقط زمانی می‌توانید پول خود را پس بگیرید که فروشنده آن را برگرداند .

قبل از خرید با ارز دیجیتال در مورد فروشنده و محل آن و نحوه ارتباط با یک فرد در صورت پیش آمدن هرگونه مشکلی اطلاعات کسب کنید .

ممکن است بازپرداخت‌ها به صورت ارز دیجیتال نباشد.

اگر بازپرداختی هم به شما پیشنهاد می‌شود ببینید به صورت ارز دیجیتال است یا دلار ، و یا به شکلی دیگر ، و اینکه چه میزان از مبلغ را به شما برمی‌گردانند . ارزش یک ارز دیجیتال دائما در حال تغییر است . قبل از اینکه با ارز دیجیتال چیزی بخرید ببینید فروشنده بازپرداختی ها را چگونه محاسبه می‌کند.

بعضی اطلاعات احتمالاً در دسترس همه قرار می‌گیرد

اگرچه معاملات ارز دیجیتال ناشناس هستند ولی ممکن است این معاملات در یک دفتر کل (ledger) مثل بلاکچین بیتکوین پست شوند. بلاکچین فهرستی عمومی از سوابقی است که زمان تراکنش با ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. بسته به ارز دیجیتال ، اطلاعات اضافه‌شده به بلاکچین ممکن است شامل اطلاعاتی مثل مبلغ تراکنش و آدرس های کیف دیجیتال (ردیفی طولانی از اعداد و حروف که به یک کیف دیجیتال که ارز دیجیتال در آن ذخیره است لینک داده می‌شود) فرستنده و دریافت‌کننده باشد . افرادی که از ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند را می‌توان از روی مبلغ تراکنش و آدرس‌های کیف دیجیتال پیدا کرد.

 

 

 

بیشتر بدانید : بیت کوین چیست ؟

 

 

 

 

درباره کلاهبرداری های ارز دیجیتال

با افزایش تعداد افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند ، کلاهبردارها هم راه‌های بیشتری را برای سوء استفاده از آنها کشف می‌کنند . برای مثال ممکن است آنها به اصطلاح فرصت‌های تجاری یا سرمایه‌گذاری ، دو برابر شدن پول آنها و آزادی مالی آنها را به افراد پیشنهاد بدهند.

مراقب افرادی باشید که:

سود و دو برابر شدن پول را به شما وعده می‌دهند

دلار یا ارز دیجیتال رایگان را به شما وعده می‌دهند

در مورد شرکت خود ادعاهایی می‌کنند که واضح و مشخص نیستند

سرقت ارز دیجیتال

سرقت ارز دیجیتال وقتی است که اسکمرها بدون اجازه شما از قدرت پردازش رایانه یا موبایل شما برای استخراج کردن ارز دیجیتال به نفع خودشان استفاده می‌کنند. کلاهبردارها می‌توانند با هدایت کردن شما به یک وب سایت به سادگی کدهای مخربی را در ابزار شما جاسازی کنند و سپس از پردازشگر وسیله ی شما ، برای خودشان استفاده کنند.

اگر متوجه شدید که وسیله شما کندتر از معمول است، زود باتری خالی می‌کند، یا از کار می‌افتد ممکن است کسی در حال سرقت از شما باشد. در این صورت باید این کارها را انجام دهید:

سایت‌ها یا برنامه‌هایی را که باعث کندی وسیله شما یا خالی کردن باتری می‌شوند را ببندید.

از نرم‌افزار آنتی‌ویروس استفاده کنید، کاری کنید نرم‌افزارها و برنامه‌ها به صورت خودکار آپدیت شوند و هیچ وقت برنامه یا نرم‌افزاری که به آن اعتماد ندارید را نصب نکنید.

از یک افزونه یا add blocker استفاده کنید که می‌تواند از شما در برابر این سرقت حفاظت کند. قبل از نصب هر ابزاری دیدگاه‌های دیگران در مورد آن را بخوانید و منابع مورد اعتماد را چک کنید. بعضی وب‌سایت‌ها ممکن است در صورتی که بدانند از add blocker استفاده می‌کنید اجازه دسترسی به سایت خودشان را به شما ندهند.

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =