مشاوره رایگان

تولید محتوا در اینستاگرام چگونگی و اهمیت بالای محتوا

تولید محتوا در اینستاگرام ، تنها ابزار ارزش آفرین می باشد . و راه کاری برای برقراری ارتباط با مخاطبان و افزایش تعداد آنها است . در دنیای امروزی ما ، شبکه‌ ی اجتماعی اینستاگرام ، می تواند نقش و سهم بزرگی در رشد و توسعه بیزینس مان داشته باشد . زمانی که ما برای توسعه کسب و کارمان روی به استفاده از شبکه اینستاگرام می آوریم ، پس نمی توانیم از اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام چشم پوشی کنیم .

تولید محتوا در اینستاگرام نیز یک کار کاملا تخصصی بوده و شما باید بتوانید با توجه به نیاز، تولید محتوا نمایید .  به طور کلی محتوا را می توان به خوراک روحی  افراد دنبال کننده موضوع شما تشبیه کرد و هر چقدر شما این خوراک را جذاب تر ، خوشمزه تر و متفاوت تر تهیه نمایید ، در نتیجه قطعا با توجه به زحمات تان بازخورد بهتری نیز دریافت خواهید کرد . شما می توانید محتوا را به تمامی اشکال شناخته شده (متنی ، تصویری و صوتی ) تهیه و نشر دهید . فقط نکته ای که نباید فراموش نمایید ، حفظ انسجام و سیاست های کلی صفحه تان می باشد .

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

برای درک اهمیت تولید محتوای با کیفیت می توان گفت که محتوای با کیفیت ، ارتباط مستقیمی با جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها دارد . محتوا در واقع مانند ابزاری در خدمت شما است ، جهت تحقق و دستیابی به اهداف مد نظر کسب و کارتان .

برای درک بهتر از اهمیت محتوا و راه های موفقیت می توانید با یک جست و جوی ساده در تعدادی از صفحات پر مخاطب در اینستاگرام و محتوای تولید شده شان پی به این اهمیت ببرید که ، کیفیت بالای تولید محتوا در کنار تداوم در نشر آن رمز موفقیت صفحات و محبوبیت بیشتر در اینستاگرام می باشد .

اشتباهی که نباید انجام بدهید ، تولید محتوا به تعداد زیاد است . تولید محتوا به طور مستمر به معنی بمباران کردن مخاطبانتان با محتوا نمی باشد . این کار باعث امکان کاهش کیفیت محتواهای تولیدی می شود ، همچنین احتمال لبریز شدن حوصله مخاطبان از تعداد بالای پست های شما را افزایش دهد و حتی باعث دیده نشدن محتوا تولیدی شما به اندازه کافی شود . شما باید برای انتشار محتوایتان الگوریتم های زمان انتشار محتوای مشخص داشته باشید .

ویژگی های محتوای با کیفیت در انیستاگرام

شما برای تولید محتوا با کیفیت باید ویژگی های متعددی رو رعایت نمایید . می توان  این ویژگی ها را به دو دسته اصلی تقسیم کرد .

تجهیزات

شما می توانید با ابتدایی ترین تجهیزات نیز کار را شروع نمایید . ولی بخاطر داشته باشید در صورتی که اهدافی همچون داشتن دنبال کننده های میلیونی باید محتوای درخور شان و جایگاهتان تولید نمایید . در این صورت تجهیزات مناسبی برای تحقق این هدف نیاز خواهید داشت .

و با توجه به پیشرفت صفحه تان تجهیزات نیز باید پیشرفت داشته باشند .  تجهیزات با توجه به نوع فعالیت و نیاز های یک صفحه متفاوت می باشد . اما به طور کلی شما به یک استودیو ، دوربین فیلم برداری ، میکروفن ، تجهیزات نورپردازی و یک تدوینگر احتیاج خواهید داشت .

محتوا

شما با توجه به سیاست های صفحه تان نیاز به محتوای باکیفیت و دارای ویژگی های مثبت می باشید . فراموش نکنید که این محتوا در  راستای پاسخ به نیاز مخاطب باید انجام گردد . ما در ادامه به چند نمونه آن اشاره می کنیم.

محتوای اختصاصی

شما برای داشتن محتوای با کیفیت باید در نظر داشته باشید این محتوا باید تماما محصول تلاش شما باشد و کپی برداری در روند رشد صفحه شما اختلال ایجاد می کند . الگو برداری با کپی برداری متفاوت می باشد .

برند تصویری

 در ویدیو هایتان هویت و برندی مختص خودتان ایجاد نمایید . در دریای محتوای موجود در انیستاگرام با ایجاد برند تصویری خود حداقل شانس دیده شدن دارید . حتما برایتان پیش آمده با دیدن دکور خاصی یا حالت های فیلم برداری یا عکس برداری بتوانید حدس بزنید محتوا متعلق به کیست .

برقراری ارتباط با مخاطب

حتما با مخاطبانتان ارتباط برقرار نمایید . این ارتباط می تواند از طریق پاسخ پیام های شخصی ، پاسخ به سوالات با پست های مختلف ، لایو گرفتن و مسابقه برقرار گردد . هرگز فراموش نکنید این ارتباط هرچه بهتر صورت بگیرد نتیجه بهتر خواهد بود .

هشتگ گزاری

در صورتی که در صفحه شما مطالب به صورت سریالی یا عنوان های متفاوت می باشد ، برای بهتر دیده شدن پست ها و  راحت تر جست و جو کردن و پیدا کردن توسط مخاطب بهتر است برایشان هشتگ های اختصاصی آن سری پست ایجاد نمایید .

محتوای آموزشی

حتما در محتوایتان آموزش را جدی بگیرید و برای مخاطبانتان وقت بگذارید و آموزششان بدهید .

چطور در تولید محتوا اینستاگرام پیشرفت کنیم

برای رشد و افزایش تعداد مخاطبان صفحه ی شما ، بهتر است با اینفلوئنسر هایی که در زمینه شما فعالیت دارند همکاری نمایید . فراموش نکنید تعداد دنبال کننده بیشتر الزاما نشان دهنده ی پیج خوب یا مفید نمی باشد و شما اصلا توجه ای به تعداد دنبال کننده های یک صفحه نباشید .

موضوع مهم محتوای تولیدی و کیفیت خروجی از یک صفحه در بازخورد ها در میان مخاطبان می باشد . در بحث تاثیر گذاری تعداد دنبال کننده ها اهمیت دوم را دارد و اهمیت اول میزان این تاثیر گذاری می باشد . تهیه یک محتوای مشترک می تواند تاثیر به سزایی در افزایش دنبال کننده هایتان و همچنین رشد و دیده شدن صفحه داشته باشد .

همچنین شما برای رشد بهتر از هشتگ های مناسب برای پستتان می توانید استفاده نمایید . تا با جست و جوی مخاطب درباره ی موضوع شما با صفحه تان آشنا بشود . تبلیغ به صفحات دیگر نیز می تواند باعث رشد و افزایش فالور شما گردد .

 چطور محتوای تولیدی مان در اکسپلور اینستاگرام باشد

برای ورود به اکسپلور باید فعالیت های منسجم و کارها را انجام بدهید . بخشی از این فعالیت ها مربوط به تولید محتوا می باشد ( هشتگ گذاری ، تگ کردن ، ویدیوی تعاملی با اینفلوئنسر ها و … ) . بخشی مربوط به تعامل با مخاطب ( مانند لایو گذاشتن ، مسابقه برگزار کردن ، پاسخ به سوالات دادن و … ) ،که بالاتر بیان شده است . اما راهکاری ساده تر برای بالا بردن احتمال ورود پست شما به اکسپلور در کنار انجام  تمامی کارهای گفته شده ،  گذاشتن برچسب موقعیت مکانی برای پست ها می باشد . شما با این روش بدون تگ کردن نام شهر یا محله و فقط با تنظیم لوکیشن می توانید در اکسپلور اینستاگرام دیده بشوید .

 از کجا متوجه ورود به اکسپلور انیستاگرام بشویم ؟

فهمیدن این موضوع کار ساده ای است فقط لازم است میانگین  لایک ها و کامنت های پست هایتان را بدانید . چون بعد از ورود به اکسپلور این میانگین جا به جا می شود و بیشتر از حالت عادی برایتان لایک و کامنت در پست ها دیده می شود .

برای دیده شدن در اکسپلور باید بتوانید از دید مخاطبان به محتوایتان نگاه نمایید و تلاش کنید محتوایی تولیدی ، پاسخی به نیاز های آنها باشد .

کلام آخر

البته که برای تولید محتوا و موفقیت در اینستاگرام راهکار ها و ایده ها بسیار بیشتر می باشد و به همین چند راه کار ما محدود نمی شوند . موفقیت در انیستاگرام منوت به داشتن محتوای باکیفیت ، آشنایی با الگوریتم های زمان انتشار پست و همچنین خلاقیت و داشتن پشت کار جهت رشد  و موفقیت صفحه به شکل بهتر و بیشتر می باشد . تیم تبلیغ 360 با حضور کادری متخصص و کارشناسان حرفه ای می تواند در تمام مسیر اینستاگرام مارکتینگ در کنار شما ، تا کسب موفقیت همراهتان باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از مشاورین ما در صورت نیاز با ما در تماس باشید .

پست های بیشتر

پست های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 15 =